Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Poprzez Narodową Loterię Paragonową ministerstwo finansów chce zachęcić Polaków, by robiąc zakupy, odbierali paragony. Resort chce uświadomić Polakom, jak dużą rolę paragony pełnią w uczciwym obrocie gospodarczym. Świadczą one bowiem o tym, że sprzedaż została zarejestrowana, a podatek zostanie odprowadzony.
"Wybraliśmy taką nazwę, aby podkreślić, że loteria jest naszą wspólną sprawą, że dotyczy wszystkich Polaków, bo wszyscy korzystamy z tego, że podatek VAT jest uczciwie odprowadzany do budżetu państwa. Poza tym jest narodowa, bo udział mogą brać wszyscy Polacy, którzy skończyli 18 lat i nie trzeba kupować żadnych losów – wystarczy paragon fiskalny za co najmniej 10 zł, żeby wziąć udział w losowaniu samochodu" – powiedziała cytowana w komunikacie MF wiceminister finansów, pełnomocnik rządu ds. informacji i edukacji finansowej Izabela Leszczyna.
Według MF loteria ma przekonać Polaków, że codzienne wydawanie i branie prawidłowych paragonów fiskalnych podczas zakupów, w restauracji, barze czy u fryzjera ma znaczenie nie tylko przy dochodzeniu praw przez klientów w przypadku sporu ze sprzedawcą, ale także dla uczciwej konkurencji i stanu wspólnego budżetu. Ministerstwo tłumaczy, że przekłada się to na lepsze funkcjonowanie kraju i finansowanie oświaty, służby zdrowia, sportu czy kultury.
W losowaniu nagród wezmą udział wszyscy, którzy na specjalnej stronie internetowej zarejestrują dowód zakupu za minimum 10 zł. Losowane będą laptopy i tablety, raz w miesiącu będzie można wylosować samochód Opel Astra, a raz na kwartał – Opla Insignię. (PAP)
mmu/ ura/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.09.2015, 12:43 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |