Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"To kontynuacja starań Polski mających na celu szerszy dostęp polskich produktów spożywczych na tamtejszy rynek m.in. poprzez możliwość wznowienia sprzedaży do Chin polskiej wieprzowiny, a także rozpoczęcie eksportu jabłek. Zależy nam także na zatwierdzeniu przez stronę chińską uprawnień eksportowych dla nowych zakładów drobiarskich" – poinformował w komunikacie minister Sawicki.
Podczas wizyty zaplanowane są rozmowy z ministrem rolnictwa Chin (jednocześnie szefem Generalnego Urzędu Nadzoru nad Jakością, Inspekcji i Kwarantanny) Zhi Shuping.
Sawicki weźmie też udział w seminarium dotyczącym międzynarodowej współpracy w zakresie inspekcji i kwarantanny. "Będzie ono doskonałą okazją do omówienia trwających już prac nad procedurami weterynaryjnymi i fitosanitarnymi, których finalizacja umożliwi dostęp do rynku chińskiego większej ilości polskich produktów spożywczych" - ocenia polskie ministerstwo rolnictwa.
Sawickiemu w Chinach będą towarzyszyli przedstawiciele kierownictwa Głównego Inspektoratu Weterynaryjnego oraz Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa.
W 2014 r. wartość eksportu polskich produktów rolno-spożywczych do Chin wyniosła 163,4 mln euro, wobec 157,5 mln euro w roku 2013. Główne produkty eksportowe w 2014 r. to: mleko i śmietana zagęszczone (23,1 mln euro), serwatka (17,8 mln euro), mięso wieprzowe (11,2 mln euro), mięso i jadalne podroby z drobiu (9,6 mln euro). Bilans wymiany handlowej jest ujemny, mają na to wpływ m.in. zakaz importu wieprzowiny z Polski wprowadzony w lutym 2014 r. po wykryciu w naszym kraju afrykańskiego pomoru świń. (PAP)
awy/ ura/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.05.2015, 10:18 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |