Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sportowe super auto z napędem hybrydowym pokonuje tor Nürburgring Nordschleife w 6 minut i 57 sekund.
Stuttgart - Jako pierwszy samochód mogący poszczycić się ogólnoświatową homologacją, Porsche 918 Spyder pokonał okrążenie o długości 20,6 km na torze Nürburgring Nordschleife w czasie poniżej 7 minut. Dokładnie wyniósł on 6 minut i 57 sekund, co oznacza, że to sportowe super auto z napędem hybrydowym pobiło poprzedni rekord o 14 sekund. Wolfgang Hatz, członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za dział badań i rozwoju, skomentował ten wyczyn następująco: "W związku z modelem 918 Spyder obiecaliśmy wiele: niespotykane wcześniej wrażenia z jazdy oraz lepszą wydajność i osiągi samochodu. Dotrzymaliśmy słowa".
Jak zawsze w przypadku Porsche, także 918 Spyder przeciera szlak dla przyszłych generacji, będąc najnowszym modelem w linii sportowych super aut. Wkrótce, podczas miedzynarodowej wystawy motoryzacyjnej International Motor Show (IAA), odbędzie się jego światowy debiut. Dzięki wyjątkowej konstrukcji, 918 Spyder łączy w sobie maksymalną dynamikę jazdy z minimalnym zużyciem paliwa. Bijąc rekord na torze Nürburgring, to sportowe auto pokazało, jak ogromny potencjał tkwi w opracowanej przez Porsche koncepcji plug-in hybrid (umożliwiającej szybkie doładowanie pojazdu z gniazdka elektrycznego), potwierdzając tym samym wiodącą pozycję tego producenta w branży sportowych pojazdów hybrydowych. "To właśnie gruntowna, wdrażana od samego początku hybrydyzacja modelu 918 Spyder umożliwiła zdobycie tego rekordu" - powiedział dr Frank Walliser, manager projektu 918 Spyder. "Czas uzyskany na torze Nordschleife jest i nadal będzie najbardziej wymagającym testem dla sportowych super aut. Sześć minut i 57 sekund to wynik, z uzyskania którego zarówno zespół projektantów, jak i cała marka Porsche mogą być słusznie dumni".
Poprzedni, obowiązujący przez cztery lata rekord, został pobity już przy pierwszej jeździe testowej, 4 września rano. Każdemu z trzech kierowców - byłemu mistrzowi rajdowemu Europy, Walterowi Röhrlowi, kierowcy testowemu Porsche, Timo Kluckowi, oraz kierowcy fabrycznemu Porsche, Marcowi Liebowi - udało się pojechać szybciej. Wszystkie okrążenia pokonali oni dwoma modelami 918 Spyder, wielokrotnie osiągając czas poniżej 7 minut. Ostatecznie najlepszym wynikiem (6 minut i 57 sekund) mógł pochwalić się Marc Lieb, który przejechał wymagany dystans ze średnią prędkością 179,5 km/h (pomiar Wige Solutions). Świadkiem bicia rekordu, jako niezależny obserwator, był Marcus Schurig, redaktor naczelny magazynu motoryzacyjnego "sport auto". Dwa sportowe wozy o mocy 887 bhp (652 kW) wyposażono w opcjonalny "pakiet Weissach", aby zwiększyć ich dynamikę jazdy, oraz standardowe opony Micheline opracowane specjalnie dla 918 Spyder.
Uwaga: Materiały graficzne dotyczące rekordowych przejazdów modelu 918 Spyder dostępne są dla akredytowanych dziennikarzy w prasowej bazie danych Porsche: https://presse.porsche.de
Zdjęcie można również bezpłatnie pobrać z serwisu epa (europejskiej agencji fotograficznej): http://ots.de/NWlVc
* 918 Spyder: łączne zużycie paliwa: 3,3-3,0 l/100 km; łączne zużycie energii: 12,5-13,0 kWh/100 km; emisja CO2: 79-70 g/km
Źródło informacji: APA-OTS
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.09.2013, 20:21 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |