Newsletter

Nadspodziewanie dobre wyniki finansowe Ubisoftu za koniec 2014 r.

15.02.2015, 18:47aktualizacja: 15.02.2015, 18:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Francuska firma Ubisoft odnotowała w ostatnim kwartale 2014 roku prawie 810 mln euro przychodów ze sprzedaży – wynika z opublikowanego raportu finansowego. Wzrosły przychody ze sprzedaży cyfrowej; w br. stanowią już ponad 21 proc. przychodów firmy.

Francuski producent i wydawca gier Ubisoft zanotował w ostatnim kwartale 2014 roku rekordowe wyniki finansowe – ogłoszono w opublikowanym właśnie raporcie kwartalnym. W okresie od 1 października do 31 grudnia 2014 roku obroty firmy wyniosły 809,7 mln euro, co oznacza wzrost o 55,8 proc. w stosunku do wyniku z tego samego okresu roku poprzedniego. Jest to również znacznie wyższa kwota niż prognozowane uprzednio 740 mln euro. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku fiskalnego przychody firmy ze sprzedaży sięgnęły 1,29 mld euro – 59,2 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Do bardzo dobrych wyników finansowych przyczyniły się przede wszystkim głośne premiery nowych gier francuskiej firmy. Dwa nowe tytuły z serii „Assassin’s Creed”, najlepiej rozpoznawalnej marki Ubisoftu, sprzedały się łącznie w 10 mln egzemplarzy. Trzy inne tytuły wydane w ostatnim kwartale 2014 roku również osiągnęły dobre wyniki: sprzedano 7 mln egzemplarzy gry „Far Cry 4” i 2 mln „The Crew”. Również szósta gra z serii „Just Dance”, przeznaczonej wyłącznie na konsole, znalazła 4 mln nabywców. Jednym z największych sukcesów Ubisoftu w 2014 roku okazała się natomiast gra „Watch Dogs”; od swojej premiery w maju 2014 sprzedała się w 10 mln egzemplarzy. Poza premierami dobrze sprzedają się też starsze tytuły firmy: w trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego przyniosły 67,1 mln euro przychodu ze sprzedaży (181,9 mln w ciągu trzech pierwszych kwartałów).(PAP)

kflo/ura/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.02.2015, 18:47
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ