Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Francuski producent i wydawca gier Ubisoft zanotował w ostatnim kwartale 2014 roku rekordowe wyniki finansowe – ogłoszono w opublikowanym właśnie raporcie kwartalnym. W okresie od 1 października do 31 grudnia 2014 roku obroty firmy wyniosły 809,7 mln euro, co oznacza wzrost o 55,8 proc. w stosunku do wyniku z tego samego okresu roku poprzedniego. Jest to również znacznie wyższa kwota niż prognozowane uprzednio 740 mln euro. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku fiskalnego przychody firmy ze sprzedaży sięgnęły 1,29 mld euro – 59,2 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Do bardzo dobrych wyników finansowych przyczyniły się przede wszystkim głośne premiery nowych gier francuskiej firmy. Dwa nowe tytuły z serii „Assassin’s Creed”, najlepiej rozpoznawalnej marki Ubisoftu, sprzedały się łącznie w 10 mln egzemplarzy. Trzy inne tytuły wydane w ostatnim kwartale 2014 roku również osiągnęły dobre wyniki: sprzedano 7 mln egzemplarzy gry „Far Cry 4” i 2 mln „The Crew”. Również szósta gra z serii „Just Dance”, przeznaczonej wyłącznie na konsole, znalazła 4 mln nabywców. Jednym z największych sukcesów Ubisoftu w 2014 roku okazała się natomiast gra „Watch Dogs”; od swojej premiery w maju 2014 sprzedała się w 10 mln egzemplarzy. Poza premierami dobrze sprzedają się też starsze tytuły firmy: w trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego przyniosły 67,1 mln euro przychodu ze sprzedaży (181,9 mln w ciągu trzech pierwszych kwartałów).(PAP)
kflo/ura/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.02.2015, 18:47 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |