Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W oparciu o możliwości kognitywnego system Watson aplikacja przeszukuje w czasie rzeczywistym listy najlepiej sprzedających się produktów oraz 10 tys. innych internetowych źródeł - wpisów w mediach społecznościowych, forach opinii, komentarzy w serwisach zakupowych. Watson analizuje kontekst pojawienia się informacji, a także jej ton - pozytywny, negatywny i neutralny. Każda kategoria produktów jest oceniana w rankingu Trend Score od 0 do 100 punktów, który tworzy się automatycznie na podstawie zasięgu (liczby wzmianek w komentarzach) oraz trendu (wzrost lub spadek popularności).
"Klienci są zalewani informacjami o produktach i dlatego coraz trudniej im się zdecydować. Watson analizuje setki tysięcy internetowych komentarzy w czasie rzeczywistym, ponieważ potrafi analizować język, którym posługujemy się na co dzień, tzw. język naturalny. Dane nie muszą być przygotowane do analizy, to dzieje się automatycznie. Dlatego czas dostarczania wyników jest znacznie krótszy” - mówi Piotr Pietrzak, CTO IBM Polska i Kraje Bałtyckie.
Aplikację Watson Trend App można pobrać bezpłatnie w Apple App Store w wersji na telefon i tablet. Do działania wykorzystuje kombinację API z platformy deweloperskiej Watson, w tym: analizę tonu wypowiedzi, wybór słów kluczowych i inteligentne tagowanie. W przyszłości aplikacja będzie wzbogacana o funkcje geolokalizacji i personalizacji pod kątem preferencji użytkownika, przewidywane są też dodatkowe narzędzia językowe.
Opracowanie aplikacji należy traktować jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie klientów zakupami przez internet. (PAP)
łum/ bk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.12.2015, 10:16 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |