Newsletter

Nowe inwestycje za blisko 100 mln euro w tyskiej fabryce Fiata

12.09.2015, 23:52aktualizacja: 12.09.2015, 23:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Blisko 100 mln euro zainwestowano w tym roku w tyskiej fabryce spółki Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w związku z wdrożeniem produkcji nowych wersji wytwarzanych tu modeli: Fiata 500 i Lancii Ypsilon – podali w sobotę przedstawiciele zakładu.

„Kolejne ok. 60 mln euro to wartość inwestycji dokonanych u naszych dostawców” – powiedział podczas sobotniego spotkania z dziennikarzami w Tychach dyrektor finansowy spółki FCA Poland Czesław Świstak.

Nowa wersja sztandarowego modelu tyskiej fabryki – Fiata 500 – jest wytwarzana od czerwca. Inżynierowie Fiata wyliczyli, że w nowej "pięćsetce" zmieniło się ok. 40 proc. tego produkowanego od ośmiu lat auta – zmodyfikowano prawie 1,8 tys. rozmaitych detali. Nowa wersja Lancii Ypsilon wytarzana jest od niedawna; jej premierę zaplanowano za kilka dni na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.

„Samochód przeszedł głęboką modernizację, kosztem kilkudziesięciu milionów euro. Nowe są m.in. przód i tył auta, zderzaki, deska rozdzielcza, radio, nawigacja, liczne akcesoria; to naprawdę głębokie zmiany” – powiedział dyrektor fabryki Antoni Greń, który ma nadzieję, że popyt na nową wersję tyskiej lancii będzie co najmniej na tym samym poziomie jak dotąd, kiedy fabryka wytarzała dotychczasowy model. Lancia powstaje w Tychach od 2011 roku.

Przedstawiciele FCA Poland oficjalnie potwierdzili, że w pierwszym półroczu 2016 r. fabryka w Tychach ostatecznie zakończy produkcję modelu Ford Ka, wytwarzanego tu od 2008 r. na zlecenie koncernu Forda. Dyrekcja zapowiada, że zmniejszenie produkcji spowodowane zaprzestaniem wytwarzania forda prawdopodobnie będzie oznaczać ograniczenie pracy w nadgodzinach, czyli w soboty. (PAP)

mab/hgt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.09.2015, 23:52
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ