Newsletter

Nowy album BEYONCE dostępny na całym świecie

13.12.2013, 15:58aktualizacja: 13.12.2013, 15:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Wyjątkowa płyta: 14 nowych piosenek - 17 klipów

- Wizualny album

- Dostępny tylko na iTunes

- http://www.iTunes.com/beyonce

NOWY JORK, 13 grudnia 2013 r. /PRNewswire/ - Parkwood Entertainment/Columbia Records - 5. solowy, studyjny album Beyoncé jest teraz dostępny na całym świecie wyłącznie na iTunes (http://www.iTunes.com/beyonce). Składanka zatytułowana po prostu BEYONCÉ jest pierwszym w dorobku artystki albumem wizualnym. Beyoncé stworzyła 14 nowych piosenek i 17 zachwycających, wyzywających klipów kręconych na całym świecie od Houston przez Nowy Jork aż po Paryż, Sydney i Rio de Janeiro - a wszystko to jeszcze przed wydaniem albumu.

"Widzę muzykę - mówi Beyoncé o swojej decyzji stworzenia albumu z klipami. - Muzyka to coś więcej niż tylko dźwięk. Od razu widzę obraz lub serię obrazów, które wiążą się z uczuciem lub emocją, wspomnieniem z mojego dzieciństwa, myślami o moim życiu, marzeniami i fantazjami. Wszystkie związane są z muzyką".

To, że informacje o wydaniu albumu zostają podane do wiadomości publicznej w dniu jego wydania jest niespotykanym jak dotąd strategicznym krokiem artystki mającym na celu udostępnienie muzyki i klipów bezpośrednio swoim wielbicielom wtedy, kiedy ona tego chce i w jaki sposób chce ją przekazać, bez jakiegokolwiek filtrowania wiadomości. Dzięki temu wyjątkowemu podejściu fani muzyki mogą jako pierwsi posłuchać, obejrzeć, pasjonować się i tworzyć swoje własne opinie bez wpływu innych osób. W dobie mediów społecznych i nienasyconego apetytu na bezpośrednią komunikację, takie podejście jest odpowiedzią na wielokrotnie zadawane pytanie: Kiedy zostanie wydany nowy album Beyoncé?

"Nie chciałam wydać swojej muzyki w taki sam sposób jak do tej pory - powiedziała. - Jestem już tym znudzona. Mam wrażenie, jakbym mówiła bezpośrednio do moich fanów. Tyle dzieli fanów od artysty i muzyki. Czułam, że nie chcę, aby ktokolwiek udzielał informacji o tym, kiedy pojawią się moje nowe nagrania. Po prostu chcę, żeby pojawiły się wtedy, kiedy są gotowe, ponieważ są one ode mnie dla moich fanów".

Projekt ten pozbawiony wszelkich chwytów, projektów reklamowych i kampanii, to prawdziwa sztuka, a nie krzykliwa reklama.

Już od teraz, album BEYONCÉ jest dostępny na całym świecie wyłącznie na iTunes (http://www.itunes.com/beyonce).

Taki plan prewencyjny ma zapobiec przeciekom, których ofiarą jest artysta. Album ten znajdzie się w ofercie jako całość z każdą piosenką i klipem dostępnymi jednocześnie przy jednym zakupie.

Chociaż nie jest to album koncepcyjny, to nagrania zostały od początku do końca stworzone do słuchania jako kompleksowa audiowizualna część. Będący antytezą tworzenia singli, wizualny album jest niezwykłą podróżą w myślach i wyobrażeniach Beyoncé.

Produkcja albumów rozpocznie się dzisiaj, a podwójne płyty CD i DVD będą dostępne w sprzedaży w okresie świątecznym.

Wyłącznie na portalu społecznościowym Facebook odbędzie się premiera części pierwszej albumu "Self-Titled" w postaci streszczenia przedstawiającego ogólny zarys całego projektu, który obrazuje jej sposób myślenia i artystyczną wizję w czasie tworzenia albumu BEYONCÉ. Wykorzystując stale rozwijający się krajobraz cyfrowy, Beyoncé tworzy nowoczesne, w pełni angażujące, wieloplatformowe doświadczenia dla pierwszego wizualnego albumu w swojej karierze, całkowicie zmieniając sposób doświadczania muzyki przez jej fanów.

Beyoncé nie spoczywa na laurach. Jest artystką, która stale się rozwija, stawia sobie wyzwania i podnosi poprzeczkę. Ten kreatywny proces dał jej siłę, aby w pełni kontrolować swoją muzykę i to, w jaki sposób jest ona słuchana. Beyoncé nie postępuje zgodnie z zasadami, wychodząc poza konwencje, woli zaprezentować muzykę jako całość.

Beyoncé, pełniąc wiele funkcji m.in. autora, producenta i reżysera, tworzy niesamowity zespół artystów, autorów piosenek, producentów i reżyserów wideoklipów dla swojego wizualnego albumu, w którym uczestniczą JAY Z, Timbaland, Justin Timberlake, Pharrell Williams, Drake, The Dream, Sia, Ryan Tedder, Miguel, Frank Ocean, Hit Boy, Ammo, Boots, Detail, Jake Nava, Hype Williams, Terry Richardson, Melina Matsoukas, Jonas Akerlund, Ricky Saiz, Pierre Debusschere, @lilinternet, Noah "40" Shebib, Francesco Carrozzini, Caroline Polachek, Ed Burke, Bill Kirstein i Todd Tourso.

Przez półtorej roku Beyoncé zajmowała się nagraniami na całym świecie, jednak ich początki miały miejsce po spotkaniu autorów i producentów zebranych pod jednym dachem w The Hamptons, przybrzeżnej enklawie w stanie Nowy Jork, latem 2012 roku. Tam razem mieszkali i pracowali, aby zagłębić się w świat i myśli Beyoncé. Fani, którzy dorastali, słuchając jej muzyki, są obecnie wystarczająco dojrzali i doświadczeni, aby zrozumieć treść i wspólne doświadczenia, inspirując się muzyką o tematyce takiej, jak: miłość, strata, strach, gniew, szczerość, szczęście, seksualność i pewność siebie.

W przypadku klipów, których była współreżyserem, wolała pracować w bardziej beztroskiej atmosferze. Klipy nakręcone głównie w trakcie udanej trasy koncertowej "Mrs. Carter Show World Tour" były trzymane w tajemnicy, chociaż kręcono je w miejscach publicznych, w tym na plaży w Brazylii, na ulicach Nowego Jorku, słynnej kolejce Cyclone Rollercoaster na Coney Island w Nowym Jorku, w centrum Los Angeles, pałacu w Paryżu, we wrotkarni w Houston w Teksasie, gdzie przychodziła pojeździć na wrotkach, będąc dzieckiem, i pięknym kościele w Ameryce Południowej. Połączyła kreatywność, stosując zarówno proste, jak i bardziej wyrafinowane środki przekazu. Rozpoczęła nagrania, chcąc pokazać spontaniczność i szczerość w każdym ujęciu. Filmy pobudzają wzrok, są przepełnione wizjonerską kinematografią i pomysłowym opowiadaniem historii. Ujmują każdy aspekt jej osobowości - pełnej bezbronności i niedoskonałości.

BEYONCÉ stanowi żywiołowy, dźwiękowy i wizualny komunikat skierowany do fanów muzyki przez artystkę, która wypracowała sobie przywilej postępowania według własnych zasad. "Pragnę tylko przekazać mój album ludziom, których kocham i szanuję oraz mam nadzieję, że poczują to samo, co ja czułam, kiedy tworzyłam tę muzykę" - powiedziała Beyoncé.

Lista utworów z albumu BEYONCÉ:

- Pretty Hurts

- Haunted

- Drunk in Love (Feat. JAY Z)

- Blow/Cherry

- No Angel

- Yoncé/Partition

- Jealous

- Rocket

- Mine (Feat. Drake)

- XO

***

- Flawless (Feat./ Chimamanda Ngozi Adichie)

- Superpower (Featuring Frank Ocean)

- Heaven

- Blue (Feat. Blue Ivy)

Lista klipów z albumu Beyoncé:

- Pretty Hurts

reżyseria Melina Matsoukas

- Ghost

reżyseria Pierre Debusschere

- Haunted

reżyseria Jonas Akerlund

- Drunk in Love

reżyseria Hype Williams

- Blow

reżyseria Hype Williams

- No Angel

reżyseria @lilinternet

- Yoncé

reżyseria Ricky Saiz

- Partition

reżyseria Jake Nava

- Jealous

reżyseria Beyoncé, Francesco Carrozzini & Todd Tourso

- Rocket

reżyseria Beyoncé, Ed Burke & Bill Kirstein

- Mine

reżyseria Pierre Debusschere

- XO

reżyseria Terry Richardson

***

- Flawless

reżyseria Jake Nava

- Superpower

reżyseria Jonas Akerlund

- Heaven

reżyseria Beyoncé & Todd Tourso

- Blue

reżyseria Beyoncé, Ed Burke & Bill Kirstein

***

- BONUS VIDEO – Grown Woman

reżyseria Jake Nava

****

http://www.beyonce.com

Źródło: Parkwood Entertainment/Columbia Records

KONTAKT:

Yvette Noel-Schure

dla zainteresowanych w Stanach Zjednoczonych i poza granicami kraju

e-mail: yns@parkwood-ent.com

-

Carl Fysh

dla zainteresowanych w Wielkiej Brytanii

e-mail: Carl@purplepr.com

(Dla wydawców) pakiet medialny BEYONCÉ: http://smarturl.it/beyoncetoolkit 

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.12.2013, 15:58
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ