Newsletter

Opel wycofuje się z Rosji

18.03.2015, 15:49aktualizacja: 18.03.2015, 15:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z powodu dekoniunktury na rynku samochodowym w Rosji Opel postanowił całkowicie wycofać się z tego kraju do końca roku. Swą obecność znacznie ograniczy tam także Chevrolet - poinformował w środę General Motors, do którego należą obie te marki.

Produkcja w zakładach Opla w Petersburgu zostanie wstrzymana – zapowiedział szef Opla Karl-Thomas Neumann w wywiadzie dla dziennika „Handelsblatt”. W wydaniu drukowanym wywiad ukaże się w czwartek.

Neumann podkreślił, że firma musi sięgnąć w Rosji po "zdecydowane środki", żeby chronić swe interesy. Zapewnił zarazem, że celem Opla jest odzyskanie rentowności w Europie w 2016 roku. „Doszliśmy do przekonania, że perspektywy dla rynku rosyjskiego nie są dobre nie tylko krótkoterminowo, ale także średnio- i długoterminowo” – powiedział.

„Handelsblatt” informuje, że w lutym Opel sprzedał w Rosji zaledwie 912 samochodów, o 86 proc. mniej niż w lutym zeszłego roku. Gazeta dodaje, powołując się na analityków rynku, że w całym 2015 roku w Rosji sprzedanych zostanie mniej niż 1,5 miliona samochodów osobowych; w zeszłym roku było to 2,4 miliona.

Opel planował sprzedanie w tym roku w Rosji ok. 70 tys. samochodów.

Wstrzymana zostanie w tym roku produkcja samochodów marki Chevrolet, zlecona rosyjskim zakładom GAZ – poinformował General Motors. Natomiast joint venture GM-AwtoWAZ będzie nadal produkowało obecną generację modelu Niva.(PAP)

az/kar/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.03.2015, 15:49
Źródło informacji Media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ