Newsletter

PARP przeznaczy około 18 mld zł na wsparcie dla firm w latach 2014-2020

21.05.2015, 13:02aktualizacja: 21.05.2015, 13:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ok. 18 mld złotych przeznaczy PARP w latach 2014-2020 na wsparcie firm m.in. działających w obszarze nowoczesnych technologii - poinformował w środę dyrektor departamentu promocji gospodarczej PARP Michał Polański.

18 mld zł (równowartość 4,41 mld euro) jego zdaniem nie musi być sumą ostateczną. "Mamy doświadczenie, że te kwoty potrafią rosnąć w trakcie perspektywy finansowej" - powiedział.

Pieniądze pochodzą z funduszy europejskich: 1,87 mld euro będzie pochodzić z Programu Operacyjnego "Inteligentny Rozwój", 910 mln euro - z PO "Wiedza, Edukacja i Rozwój", a 1,63 mld euro z programu "Rozwój Polski Wschodniej".

Polański wyjaśnił, że PARP dysponuje kilkudziesięcioma instrumentami wsparcia biznesu. Przede wszystkim dotyczyć mają one innowacyjności, kontaktów biznesowych pomiędzy przedsiębiorstwami a sektorem nauki, jak i wdrażania innowacji przez firmy. "I tutaj trzeba poinformować, że będą to również instrumenty inwestycyjne (...), w tym na zakup maszyn i urządzeń" - mówił w środę podczas seminarium w Warszawie o możliwościach inwestowania na rynkach Afryki i Ameryki Łacińskiej.

Około 6,5 mld zł (równowartość 1,63 mld euro) skierowane ma być na inwestycje na obszarach Polski wschodniej. Polański wskazał, że są to pieniądze, w dużej części na "twarde projekty" infrastrukturalne (np. budowa dróg), w których firmy mogą uczestniczyć jako wykonawcy lub podwykonawcy.

W ramach pomocy dla polskich przedsiębiorstw, które chcą działać poza granicami kraju, przewidziano dotacje dla biznesu przynoszącego korzyści rozwojowi gospodarczemu państwa. Branże perspektywiczne określi Ministerstwo Gospodarki w programie promocyjnym "Go to Brand". (PAP)

zab/ jzi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.05.2015, 13:02
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna.

ZAPISZ SIĘ