Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Powstała już nadziemna konstrukcja dworca Łódź Fabryczna, część podziemna oraz czterotorowy tunel o długości 2 km. Cały dworzec to trzy hale o łącznej powierzchni 36 tys. mkw. Zakończyło się szklenie głównych hal - na dachach ułożono 7,5 tys. szklanych i metalowych paneli. Do zamontowania zostało 2,5 tys. paneli na dachu ostatniego z dworcowych budynków.
"Zaawansowanie inwestycji wynosi 75 procent. Na jej realizację wydano już ponad 1 mld zł" - poinformował Dutkiewicz. Wartość kontraktu na budowę dworca wynosi ponad 1,75 mld zł brutto.
Na stacji prowadzone są kolejne prace wykończeniowe – montaż instalacji wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej i wentylacyjnej. Ruszył montaż szklanych ścian oddzielających wnętrze dworca od budowanej ulicy. Trwa również instalacja schodów ruchomych oraz wind, których na całej stacji będzie łącznie 20.
W hali głównej 16 metrów pod ziemią wykonawca buduje cztery perony. Trzy z nich
będą miały długość 400 metrów, a ostatni – 300 metrów. W dwóch nawach tunelu, na
odcinku od ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego, położono już około 5 km torów. Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów.
Łódź Fabryczna - według PKP PLK - ma być jednym z najnowocześniejszych dworców
kolejowych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa, będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy i tramwaje. (PAP)
szu/ ann/ par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.05.2015, 17:40 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |