Newsletter

Pleszew: 22 Korony Pleszewskie

18.03.2022, 15:02aktualizacja: 18.03.2022, 15:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. (Sport Pleszew): Nowy bon miejski jest już trzecim z kolei pleszewskim gadżetem kolekcjonerskim.
Fot. (Sport Pleszew): Nowy bon miejski jest już trzecim z kolei pleszewskim gadżetem kolekcjonerskim.
To już trzecia edycja bonu miejskiego. 22 Korony Pleszewskie na awersie prezentują pierwszego starostę powiatu pleszewskiego, na rewersie Zajezdnię Kultury. Ta kolekcjonerska perełka ma promować miasto i jego historię.

Bon miejski o nominale 22 Koron Pleszewskich jest już w obiegu. Awers prezentuje wizerunek Artura Szenica –  pleszewianina i ziemianina, delegata na Sejm Dzielnicowy, pierwszego Starosty Pleszewskiego. Jest także flaga powstania wielkopolskiego oraz zarys przedwojennego budynku starostwa w Pleszewie. Na rewersie - stylizowany widok Zajezdni Kultury w Pleszewie - oddanego do użytku w 2019 r. obiektu kultury stworzonego po dawnej kolejowej parowozowni.

Nakład tego kolekcjonerskiego gadżetu wynosi tysiąc sztuk. I choć nie jest zastępczym pieniądzem lokalnym, to na taki wygląda. Posiada bowiem profesjonalne zabezpieczenia, np.  bieżący dwutonowy znak wodny czy zabezpieczenia chemiczne, chroniące papier przed próbami wywabiania wpisów i pieczęci. Każdy bon umieszczony jest w dekoracyjnej obwolucie (etui). Koszt zakupu to 20 zł. Można go nabyć w siedzibie Parku Wodnego „Planty”, także online z wysyłką.

Nowy bon to już trzeci z kolei. W obiegu było już 20 Koron Pleszewskich z wizerunkiem Przemysława II – założyciela Pleszewa oraz 21 Koron Pleszewskich z wizerunkiem płk. Ludwika Bociańskiego – oficera Wojska Polskiego, powstańca wielkopolskiego.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 18.03.2022, 15:02
Źródło informacji Pleszew
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ