Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rotacja pracowników już drugi kwartał utrzymuje się na rekordowym poziomie 27 proc. W porównaniu z tym samym okresem przed rokiem, wynik ten jest o 6 pkt proc. wyższy - mówiła w poniedziałek Katarzyna Gurszyńska, dyrektor Instytutu Badawczego Randstad podczas prezentacji wyników badania.
Najważniejszymi przyczynami przejścia do innego przedsiębiorstwa - jak wskazywała - było poszukiwanie lepszych warunków pracy, w tym wyższej płacy i atrakcyjniejszej formy zatrudnienia, a także osobista chęć zmiany miejsca pracy. Dopiero na trzecim miejscu było to podyktowane zmianami w strukturach firmy.
Z badania wynika, że w nadchodzących miesiącach dynamika rynku pracy nie będzie słabnąć. Wskaźnik mobilności, pokazujący gotowość Polaków do zmiany pracy, wyniósł 107 pkt, czyli o jeden pkt więcej niż rok wcześniej. Pod tym względem jesteśmy w czołówce krajów europejskich, bowiem średnia unijna wynosi 105 pkt. Przed nami jest Wielka Brytania i Francja.
Nowego miejsca pracy - jak mówiła Gurszyńska - poszukuje obecnie 34 proc. badanych, czyli więcej niż tych, którzy ją właśnie zmienili - 27 proc. badanych. Najwięcej wśród nich stanowią młodzi.
70 proc. badanych Polaków oceniła ponadto, że w ciągu półrocza będzie w stanie znaleźć pracę podobną do wykonywanej dotychczas. Największą pewność siebie w tym zakresie mają młodzi. Większymi optymistami od nas w Europie byli w trzecim kwartale tylko Czesi i Brytyjczycy. (PAP)
dol/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.10.2015, 11:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |