Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes PARP mówiła, że Polska na EXPO stara się na przemian prezentować sztukę i gospodarkę. Przypomniała, że głównym tematem polskiego pawilonu jest żywność i produkcja żywności, co wpisuje się w hasło przewodnie mediolańskiej wystawy - "Wyżywienie planety, energia dla życia".
Przypomniała też, że EXPO oprócz promocji najnowszego dorobku Polski, stwarza możliwość nawiązania kontaktów biznesowych, m.in. za pośrednictwem seminariów dla przedsiębiorców czy targów. Jednocześnie wystawa pozwala na pokazanie Polski nowoczesnej, a prezentacji polskiej branży rolno-spożywczej towarzyszą spotkania poświęcone innym gałęziom gospodarki: technologiom rolniczym, turystyce, sektorowi informatycznemu, kosmicznemu, czy polskiej nauce.
Lublińska-Kasprzak powiedziała, że w ramach EXPO lub towarzyszących wystawie seminariów doszło już do co najmniej setek spotkań polskich przedsiębiorców z biznesmenami włoskimi. Zauważyła, że z czasem przyniosą one wymierne efekty gospodarcze.
"Udział polskich przedsiębiorców organizujemy pod egidą EXPO już od ubiegłego roku. Z tych spotkań, wydarzeń, rodzą się kontakty, które często, po wielu miesiącach pracy (...) przekładają się na konkretne kontrakty" - tłumaczyła.
Prezes wskazała także, że w najbliższą niedzielę w ramach EXPO odbywa się Dzień Polski. Tak jak dotychczasowe wydarzenia w Pawilonie Polski, będzie łączył gospodarkę ze sztuką.
Dzień później, z udziałem wicepremiera Janusza Piechocińskiego i przedstawicieli polskich instytucji i firm, odbędzie się polsko-włoskie forum gospodarcze dla przedsiębiorców z Włoch. (PAP)
zab/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.09.2015, 16:23 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |