Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Branża przewozów promowych rozwija się bardzo dynamicznie, w tempie blisko 7 proc. rocznie – powiedziała dziennikarzom Kopacz na promie "Polonia" Polskiej Żeglugi Morskiej, cumującym przy terminalu promowym. „Ta branża również jest bardzo wymagająca; mamy wielu konkurentów szczególnie zagranicznych, ale na tym rynku znaczącym mamy dwa polskie (podmioty - PAP) to jest Polska Żegluga Morska i Polska Żegluga Bałtycka” – dodała.
W ostatnim czasie minister skarbu doszedł do wniosku, że będzie negocjował warunki konsolidacji tych dwóch podmiotów – powiedziała Kopacz. „Ta konsolidacja nie jest przeciwko nikomu. Ta konsolidacja ma tylko i wyłącznie wzmocnić pozycję naszych polskich przewoźników promowych na tym wymagającym rynku. Dlatego też chcemy zainwestować duże pieniądze, zainwestować również udział Polskich Inwestycji Rozwojowych w to, aby ta konkurencyjność polskich przewoźników była zdecydowanie większa” – mówiła Kopacz.
Zdaniem premier, „ten duży program rozwoju branży przewozów morskich”, obok samych przewoźników, to również szansa dla portów i stoczni. „Chcemy stworzyć taką polską grupę promową, która będzie zdecydowanie mocnym konkurentem na tym rynku” – zaznaczyła.
Szefowa rządu przebywa w Zachodniopomorskiem w związku z planowanym we wtorek posiedzeniem Rady Ministrów w Szczecinie. Jeszcze w poniedziałek ma być w świnoujskim gazoporcie.
Na propozycje dotyczące powstania Polskiej Grupy Promowej nie zgadza się rada pracownicza Polskiej Żeglugi Morskiej. Według lokalnych mediów załoga ma się obawiać m.in. dominującej roli resortu po konsolidacji. (PAP)
res/ pz/ woj/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.10.2015, 14:30 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |