Newsletter

Przemysł usług internetowych odpowiada już za 6 proc. amerykańskiego PKB

11.12.2015, 08:13aktualizacja: 11.12.2015, 08:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wkład sektora usług internetowych w wypracowanie amerykańskiego PKB sięga 6 proc. Od 2007 roku udział usług świadczonych on-line w gospodarce USA uległ podwojeniu – wynika z raportu opublikowanego przez stowarzyszenie Internet Association.

Wartość internetowej gałęzi gospodarki USA została wyceniona na 966 mld dolarów w 2014 roku. Sektor zatrudniał w tym okresie około 3 mln osób – powiedział podczas prezentacji raportu prezes stowarzyszenia Michael Beckerman.

"Internet często sprawia wrażenie, że jest wszędzie, a zarazem nigdzie, ale jego istotny wkład do PKB jest w pełni realny" — zaznaczył. W jego ocenie pracownicy amerykańskiego sektora usług on-line zarabiają znacznie powyżej średniej krajowej. Roczny dochód pracownika zatrudnionego w sferze usług internetowych sięga 79 184 dolarów (313 577 złotych), przy średnich zarobkach w USA – 61 547 dolarów (243 839 złotych) rocznie.

W ocenie ekspertów z niezależnej firmy konsultingowej "Economists Incorporated" w 2012 roku wkład przemysłu internetowego w PKB przewyższył udział tradycyjnie ważnych sektorów gospodarki USA, takich jak: budownictwo, przemysł elektroniczny oraz informatyczny, rynek usług telekomunikacyjnych czy hotelarstwo wraz z gastronomią, co znalazło odbicie w strukturze PKB.

Do stowarzyszenia Internet Association należą wszystkie najważniejsze firmy obecne na amerykańskim rynku usług internetowych, m.in. Google, Facebook, Amazon, Twitter, Yahoo, Expedia oraz Airnb.

Amerykanie zaliczają się do najbardziej zinformatyzowanych społeczeństw na świecie. Niemal 299 mln obywateli USA, tj. 92 proc. całej populacji, korzysta z internetu w codziennym życiu. (PAP)

mars/ sp/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.12.2015, 08:13
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ