Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Raport przedstawili eksperci EY podczas konferencji w Ministerstwie Gospodarki. Towarzyszył im wicepremier i szef tego resortu Janusz Piechociński.
Jak twierdzą autorzy badania Polska jest nadal najatrakcyjniejszym kierunkiem dla inwestycji w tej części Europy. Uważa tak 38 proc. ankietowanych. To o 7 punktów procentowych więcej niż przed rokiem.
Z kolei najbardziej atrakcyjnym regionem na świecie pod kątem bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) jest według badanych Europa Zachodnia, która po raz drugi z rzędu wyprzedziła w tym zestawieniu Chiny i Amerykę Północną. W sumie cały Stary Kontynent w zeszłym roku przyciągnął rekordową w historii badania liczbę projektów inwestycyjnych.
Raport został opracowany na podstawie danych o inwestycjach w Europie w roku 2014 (z wyłączeniem inwestycji portfelowych oraz fuzji i przejęć), a także badania postrzegania przez inwestorów poszczególnych krajów Europy oraz regionów świata. Badaniem ankietowym objęto 808 decydentów z międzynarodowych firm odpowiedzialnych za inwestycje z 29 krajów, ze wszystkich kontynentów.
Z raportu wynika, że dzięki BIZ powstało w Polsce w ubiegłym roku blisko 15,5 tysiąca nowych miejsc pracy. Oznacza to 12-procentowy wzrost w ujęciu rocznym - nasz kraj utrzymał pod tym względem wysoką 3. lokatę w całej Europie, po Wielkiej Brytanii i Rosji.
Polska awansowała też z 10. na 7. pozycję pod względem liczby nowych inwestycji zagranicznych w zestawieniu krajów Starego Kontynentu i zanotowała najwyższy, bo 23-procentowy wzrost w pierwszej dziesiątce europejskich krajów pod tym względem. (PAP)
krz/ jzi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.05.2015, 13:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |