Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z opublikowanego we wtorek raportu wynika, że 13 proc. badanych sądzi, iż wprowadzenie euro będzie dobre, a niemal jedna czwarta (23 proc.) uważa, że zamiana złotówki na euro nie będzie ani czymś dobrym, ani czymś złym.
Jednocześnie 10 proc. ankietowanych oceniło, że wprowadzenie euro w Polsce będzie miało korzystny skutek dla ich gospodarstw domowych. 11 proc. badanych uważa, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na sytuację ich gospodarstwa domowego. Taki sam odsetek nie ma sprecyzowanej opinii na ten temat.
"W porównaniu z wynikami uzyskanymi w marcu 2015 r., w czerwcu 2015 r. spadł odsetek osób, uważających, że wpływ zmiany waluty będzie korzystny (różnica 4 punktów procentowych)" - napisano w raporcie.
Jednocześnie ponad połowa Polaków (51 proc.) jest zdania, że waluta euro wpłynie niekorzystnie na polską gospodarkę. Przeciwnego zdania jest prawie jedna piąta badanych (19 proc.), a 11 proc. uważa, że wejście Polski do strefy euro nie wpłynie na stan polskiej gospodarki. Jedna piąta (19 proc.) ankietowanych nie potrafi wypowiedzieć się w tej kwestii jednoznacznie.
"W porównaniu do wyników z marca 2015 r. grupa sceptyków utrzymuje się bez zmian. Spadł natomiast odsetek respondentów, uważających, że wprowadzenie euro korzystnie wpłynie na polską gospodarkę – różnica wynosi 5 punktów procentowych" - napisano.
TNS Polska pytało także o wpływ przyjęcia euro na tożsamość narodową. Okazuje się, że prawie połowa Polaków (49 proc.) jest przekonana, że przystąpienie do strefy euro będzie miało niekorzystny wpływ na ich tożsamość narodową. (PAP)
mmu/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.06.2015, 18:08 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |