Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarazem większość popiera gospodarkę rynkową i integrację gospodarczą z Zachodem - wynika z sondażu niezależnego Centrum Lewady.
Na pytanie: "W jakim stopniu zgadzasz się z oceną, że powinniśmy więcej wydawać na obronność, nawet jeśli stworzy to pewne problemy dla naszego rozwoju gospodarczego?" 53 proc. Rosjan odparło, że się z tym zgadza (15 proc. - zdecydowanie, a 38 proc. - raczej się zgadza). Przeciwnego zdania było 34 proc. ankietowanych (28 proc. raczej przeciwnych, a 6 proc. zdecydowanie przeciwnych).
Z badania wynika, że zwolenników większych wydatków na obronność jest w Rosji więcej niż przed dwoma laty. W czerwcu 2013 roku z opinią, że należy je podwyższyć nawet kosztem problemów gospodarczych zgodziło się łącznie 46 proc. badanych, a 41 proc. było przeciwnego zdania.
Jednocześnie w tegorocznym sondażu z opinią, że "dla Rosji ważniejsze jest, by była silna gospodarczo niż pod względem wojskowym", zgodziła się również większość Rosjan - łącznie 58 proc. (21 proc. było zdecydowanie, a 37 proc. raczej zgodnych). Łącznie jedna trzecia (33 proc.) było przeciwnego zdania.
W ogłoszonym we wtorek badaniu 12 proc. Rosjan uznało obecną sytuację gospodarczą kraju za dobrą, a 53 proc. za średnią. Zdaniem 28 proc. ankietowanych sytuacja ta jest zła. W czerwcu 2014 r. 14 proc. Rosjan uważało, że sytuacja gospodarcza jest dobra, 62 proc. - że jest średnia, a 18 proc. - że jest zła.
W tegorocznym badaniu łącznie 69 proc. ankietowanych potwierdziło, że Rosji niezbędna jest gospodarka rynkowa. Dwa lata temu uważało tak 63 proc. Rosjan. (PAP)
awl/ kar/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.07.2015, 18:17 |
Źródło informacji | Media |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |