Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z danych opublikowanych we wtorek przez ACEA wynika, że Volkswagen jako grupa odnotował wzrost sprzedaży w listopadzie br. na poziomie 4,1 proc., względem poprzedniego roku. Dla porównania wynik całej branży wyniósł prawie 14 proc. Dodatkowo niemiecki koncern odnotował spadek udziału w rynku z poziomu 26,6 proc. w listopadzie 2014 roku do 24,3 proc. w br. Dane dotyczące samej marki Volkswagen są jeszcze skromniejsze - wzrost w listopadzie wyniósł 2,8 proc., a udział w rynku 12,1 proc.
W samej grupie Volkswagena najlepsze wyniki w listopadzie odnotowała Skoda, której wzrost sprzedaży wyniósł 11,7 proc. względem listopada 2014 roku.
ACEA podkreśla w raporcie, że w przeciwieństwie do Volkswagena wysokie wzrosty osiągnęły inni europejscy producenci tacy jak PSA Peugeot, Renault, Opel, Daimler, Volvo czy BMW. Wszystkie te grupy osiągnęły dwucyfrowe wzrosty. Szczególnie dobre wyniki wzrostu sprzedaży odnotowały grupy FCA (18,6 proc.), Daimler (22,8 proc.), Volvo (23,7 proc.) i Jaguar Land Rover Group (70 proc.).
Szacunki stowarzyszenia pokazują także na duże zainteresowanie na europejskim rynku samochodami japońskimi. W listopadzie wzrosty odnotowały Mitsubishi (18,9 proc.), Suzuki (34 proc.) i Mazda (38 proc.). Mniejsze wzrost zanotowała grupa Toyoty.
ACEA dodaje, że wzrost sprzedaży samochodów w listopadzie br. względem analogicznego miesiąca 2014 roku wyniósł 24,6 proc. W tym miesiącu zarejestrowano w kraju ponad 30 tys. nowych samochodów. Największą dynamikę rejestracji nowych aut Stowarzyszenie odnotowało w Rumunii - tam w listopadzie wynik wyniósł 41,5 proc. (PAP)
lm/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.12.2015, 12:20 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |