Newsletter

Szardża gości 2,31 miliona odwiedzających z 60 krajów na jednych z największych targów książki na świecie

14.11.2016, 15:45aktualizacja: 14.11.2016, 15:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

SZARDŻA, Zjednoczone Emiraty Arabskie - (BUSINESS WIRE) - Szardża, która jest powszechnie znana w międzynarodowych kręgach jako kulturalna i artystyczna stolica Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej oraz trzeci pod względem wielkości emirat Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA), gościła 2,31 miliona odwiedzających podczas 35. edycji jednych z najważniejszych targów książki na świecie - Międzynarodowych Targów Książki w Szardży (SIBF) 2016.

Niniejsza informacja prasowa zawiera materiały multimedialne. Jej pełna wersja dostępna jest na stronie: http://www.businesswire.com/news/home/20161114005668/en/

Tegoroczna 35. edycja tych jedenastodniowych targów, dostępna dla szerokiej publiczności od pierwszego do ostatniego dnia przyćmiła pod względem wielkości jej poprzednie odsłony. Skupiając globalną branżę wydawniczą z obszaru rozciągającego się od USA do Chin, Targi SIBF okazały się w tym roku rekordowe pod każdym względem. Tego rogu goszczono 1681 wydawców i zaprezentowano 1,5 miliona publikacji z ponad 60 krajów.

"Zgodnie z wizją i wytycznymi Jego Wysokości Szejka Dr Sultana bin Muhammada Al Quasimi, Władcy Szardży (ZEA), Szardża stała się głównym ośrodkiem literatury i kultury - ważnym miejscem spotkań cywilizacji wschodu i zachodu" - powiedział przewodniczący urzędu ds. czytelnictwa (SBA), Ahmed Al Ameri, zobowiązując się do uczynienia z Międzynarodowych Targów Książki w Szardży najważniejszej tego typu imprezy w zaledwie kilka lat.

Na przestrzeni lat, targi SIBF stały się ważnym wydarzeniem, podczas którego odbywają się negocjacje dotyczące zakupu i sprzedaży praw autorskich i praw pokrewnych: prawa do przedruku dla wydań zagranicznych, prawa do wydruku w miękkiej oprawie. Targi są również miejscem spotkań dla wydawców, menadżerów specjalizujących się w prawach autorskich, sprzedawców książek, agentów, autorów, tłumaczy, ekspertów technologii drukarskiej i specjalistów zajmujących się mediami.

Dopełniając listę rekordów, profesjonalny program SIBF przeszedł do historii dzięki odnotowaniu 1239 rozmów pomiędzy wydawcami a specjalistami zajmującymi się prawami autorskimi zainteresowanymi zawieraniem umów.

Podczas pierwszych pięciu dni targów #SIBF16, czyli oficjalny hashtag targów został wykorzystany w przeszło miliardzie wpisów w języku angielskim i arabskim oraz cieszy się ogromną popularnością na portalach społecznościowych Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat.

Szardża stoi na czele rozwoju kulturalnego świata arabskiego od momentu uzyskania przez ten naród niepodległości. Od skromnych początków w 1982 roku, kiedy w wydarzeniu wzięło udział mniej niż 10 wydawców, targi SIBF rozwijały się w tempie wykładniczym. W przyszłym roku planowane jest przeniesienie imprezy do nowej hali o powierzchni przekraczającej 60 000 m2.

Wersja źródłowa informacji dostępna jest w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161114005668/en/

Źródło: Międzynarodowe Targi Książki w Szardży

KONTAKT:

National Network Communications

Fadia Daouk

tel. +971 52 617 2111

e-mail: f.daouk@nncpr.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.11.2016, 15:45
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ