Newsletter

Turcja: dochody z turystyki spadły o 13,8 proc. w drugim kwartale

31.07.2015, 16:46aktualizacja: 31.07.2015, 16:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W Turcji dochody z turystyki spadły o 7,73 mld USD, czyli o 13,8 proc., w drugim kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych tureckiego urzędu statystycznego TUIK, podanych przez dziennik "Hurriyet Daily News".

Jak oceniają przedstawiciele branży, na spadek dochodów wpłynęły rosnące obawy o bezpieczeństwo z powodu możliwych ataków Państwa Islamskiego (IS), a także inne zagrożenia geopolityczne, takie jak słabnąca gospodarka rosyjska.

W pierwszym kwartale br. zagraniczni turyści wydali w Turcji przeciętnie 911 dolarów na osobę. W drugim kwartale było to już 719 dolarów - wynika z danych TUIK.

Według danych tureckiego ministerstwa turystyki liczba Rosjan odwiedzających Turcję wyniosła 1,45 mln w pierwszej połowie roku. Jest to spadek w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy w pierwszym półroczu do Turcji przyjechały 2 mln rosyjskich turystów. Już w maju stowarzyszenie hotelarzy TUROB prognozowało spadek liczby Rosjan.

Najwięcej w pierwszym półroczu przyjechało turystów z Niemiec - ok. 2 mln. Po nich byli Rosjanie (1,45 mln) i Brytyjczycy (ok. 950 tys.), spadła zaś w porównaniu z rokiem ubiegłym liczba turystów z Francji i Włoch.

Zanim jeszcze doszło do bezprecedensowego wzrostu zagrożeń geopolitycznych, przedstawiciele tureckiej branży turystycznej spodziewali się w tym roku dochodów w wysokości 30-35 mld dolarów. Teraz oczekuje się, że będzie to mniej ze względu na obawy o bezpieczeństwo - zauważa "Hurriyet Daily News".

Dochód z turystyki netto pomógł wypełnić lukę rzędu 53 proc. w saldzie ujemnym na rachunku bieżącym, które wyniosło 46,5 mld dolarów w 2014 roku. (PAP)

awl/ ap/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.07.2015, 16:46
Źródło informacji Media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ