Newsletter

UOKiK zgodził się na zakup TVN przez Scripps Networks Interactive

16.06.2015, 20:13aktualizacja: 16.06.2015, 20:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Scripps Networks Interactive może przejąć właściciela stacji TVN, ponieważ nie wpłynie to na ograniczenie konkurencji na polskim rynku - poinformował we wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Telewizja TVN może zmienić swojego właściciela poprzez przejęcie 100 proc. akcji dotychczasowego właściciela - N-Vision - przez brytyjską spółkę Southbank Media, wchodzącą w skład grupy kapitałowej Scripps Networks Interactive. Jak we wtorek poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przeprowadzone przez urząd postępowanie wykazało, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.

"Analiza UOKiK wykazała, że koncentracja wywiera wpływ na rynek reklamy telewizyjnej. Nie dojdzie na nim jednak do ograniczenia konkurencji, ponieważ pozycja uczestników koncentracji wynika przede wszystkim z dotychczasowej siły N-Vision, natomiast udział przejmującej grupy kapitałowej jest niewielki. Po dokonaniu koncentracji, Southbank Media będzie konkurował na rynku medialnym przede wszystkim z Telewizją Polską i Cyfrowym Polsatem" - uzasadniał swoją decyzję UOKiK.

W trakcie postępowania UOKiK zapytał nadawców telewizyjnych oraz największych reklamodawców o ocenę planowanej koncentracji oraz jej wpływ na rynek reklamowy. Swoje stanowiska w sprawie koncentracji zajęli również przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W marcu br. Grupa ITI i Grupa Canal+ zawarły umowę sprzedaży większościowego pakietu udziałów w TVN z brytyjską spółką Southbank Media, należącą do amerykańskiej firmy Scripps Networks Interactive. Zgodnie z warunkami transakcji, Southbank Media ma przejąć spółkę N-Vision, która bezpośrednio i pośrednio kontroluje łącznie 52,7 proc udziałów w TVN. (PAP)

rcze/ gma/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.06.2015, 20:13
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ