Newsletter

USA: Czarny Piątek na Wall Street bez przecen, ale i bez większych zakupów

28.11.2015, 08:02aktualizacja: 28.11.2015, 08:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Po czwartkowym Święcie Dziękczynienia inwestorzy wrócili na Wall Street, jednak skrócona sesja nie przyniosła znaczących zmian indeksów.

Czarny Piątek w USA oznacza tradycyjny początek przedświątecznego sezonu zakupów, a uwaga rynku skupia się na sektorze handlu detalicznego.

Na zamknięciu Dow Jones Industrial stracił 0,08 proc., i wyniósł 17.798,49 pkt.

S&P 500 wzrósł o 0,06 proc. i wyniósł 2.090,11 pkt.

Nasdaq Comp. wzrósł o 0,22 proc. do 5.127,52 pkt.

"Płynność jest dość niska z powodu przedłużonego weekendu. Mamy za sobą dobry okres, ale inwestorzy zastanawiają się, czy warto obecnie kupować akcje. Czy jest wystarczająco dużo czynników wzrostu? Wydaje się, że nie" - ocenił Otto Waser z R&A Group Research&Asset Management w Zurychu.

W ostatni piątek listopada w Stanach Zjednoczonych tradycyjnie rozpoczyna się przedświąteczny sezon zakupów. Dzień po Święcie Dziękczynienia ludzie udają się na zakupy do sklepów, które kuszą tego dnia obniżkami cen.

W czwartek na rynkach nie było inwestorów z USA. Amerykanie obchodzili 26 listopada Święto Dziękczynienia.

Analitycy zastanawiają się, na ile mocny wzrost handlu internetowego w ostatnich dniach może zaszkodzić tradycyjnym sklepom.

Z szacunków IBM Watson Trend wynika, że sprzedaż elektroniczna w Święto Dziękczynienia wzrosła o 26 proc. rdr, a dzień wcześniej była o 35 proc. wyższa niż w analogicznym dniu 2014 r.

Z kolei National Retail Federation - największa amerykańska organizacja zrzeszająca sieci detaliczne - przewiduje, że w trakcie przedłużonego weekendu na zakupy pójdzie 135,8 mln Amerykanów. Dane pokazują jednak, że kwota, którą przeznaczają na towary, spadała w ostatnich dwóch latach, by w 2014 r. wynieść 50,9 mld dolarów. (PAP)

mj/ seb/ osz/ ulb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.11.2015, 08:02
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ