Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Czarny Piątek w USA oznacza tradycyjny początek przedświątecznego sezonu zakupów, a uwaga rynku skupia się na sektorze handlu detalicznego.
Na zamknięciu Dow Jones Industrial stracił 0,08 proc., i wyniósł 17.798,49 pkt.
S&P 500 wzrósł o 0,06 proc. i wyniósł 2.090,11 pkt.
Nasdaq Comp. wzrósł o 0,22 proc. do 5.127,52 pkt.
"Płynność jest dość niska z powodu przedłużonego weekendu. Mamy za sobą dobry okres, ale inwestorzy zastanawiają się, czy warto obecnie kupować akcje. Czy jest wystarczająco dużo czynników wzrostu? Wydaje się, że nie" - ocenił Otto Waser z R&A Group Research&Asset Management w Zurychu.
W ostatni piątek listopada w Stanach Zjednoczonych tradycyjnie rozpoczyna się przedświąteczny sezon zakupów. Dzień po Święcie Dziękczynienia ludzie udają się na zakupy do sklepów, które kuszą tego dnia obniżkami cen.
W czwartek na rynkach nie było inwestorów z USA. Amerykanie obchodzili 26 listopada Święto Dziękczynienia.
Analitycy zastanawiają się, na ile mocny wzrost handlu internetowego w ostatnich dniach może zaszkodzić tradycyjnym sklepom.
Z szacunków IBM Watson Trend wynika, że sprzedaż elektroniczna w Święto Dziękczynienia wzrosła o 26 proc. rdr, a dzień wcześniej była o 35 proc. wyższa niż w analogicznym dniu 2014 r.
Z kolei National Retail Federation - największa amerykańska organizacja zrzeszająca sieci detaliczne - przewiduje, że w trakcie przedłużonego weekendu na zakupy pójdzie 135,8 mln Amerykanów. Dane pokazują jednak, że kwota, którą przeznaczają na towary, spadała w ostatnich dwóch latach, by w 2014 r. wynieść 50,9 mld dolarów. (PAP)
mj/ seb/ osz/ ulb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.11.2015, 08:02 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |