Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ponownego wzrostu wartości amerykańskiej waluty nie były w stanie powstrzymać słabsze od oczekiwań dane na temat inflacji PPI oraz zaufania konsumentów.
Na zamknięciu Dow Jones Industrial spadł o 0,82 proc., do 17.749,31 pkt.
S&P 500 stracił 0,61 proc. i wyniósł 2.053,40 pkt.
Nasdaq Comp. spadł o 0,44 proc. i wyniósł 4.871,76 pkt.
Ceny produkcji sprzedanej przemysłu PPI w USA spadły w lutym o 0,5 proc. miesiąc do miesiąca. Po odliczeniu cen żywności i energii indeks PPI spadł również o 0,5 proc. mdm.
Analitycy z Wall Street spodziewali się, że PPI wzrośnie o 0,3 proc. mdm, po odliczeniu cen żywności i energii oczekiwali wzrostu o 0,1 proc.
Indeks poziomu optymizmu wśród konsumentów amerykańskich, opracowywany przez Uniwersytet Michigan, wyniósł w marcu 91,2 pkt. - podano we wstępnym wyliczeniu. Analitycy spodziewali się w marcu wskaźnika na poziomie 95,5 pkt. W lutym wskaźnik wyniósł 95,4 pkt.
W czwartek słabsze od oczekiwań okazały się dane na temat sprzedaży detalicznej w lutym. Spadła ona w lutym o 0,6 proc. miesiąc do miesiąca, podczas gdy analitycy spodziewali się wzrostu o 0,3 proc. mdm. To już trzeci z rzędu spadek tego wskaźnika.
Słabe wyniki gospodarki USA w lutym, widoczne w odczycie sprzedaży detalicznej, to w dużej mierze efekt surowej zimy w USA w tym roku – uważają analitycy Deutsche Banku.
Umocnienie się amerykańskiej waluty zaszkodzi zyskowności amerykańskich spółek. Analitycy ankietowani przez Bloomberga zakładają spadek zysków amerykańskich spółek w pierwszym kwartale tego roku o 5,1 proc. po wzroście o 4,4 proc. w ostatnim kwartale ubiegłego roku.
(PAP)
wst/ pr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.03.2015, 08:02 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |