Newsletter

USA: wadliwe japońskie poduszki powietrzne w 34 mln samochodów

20.05.2015, 11:07aktualizacja: 20.05.2015, 11:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Japoński producent poduszek powietrznych Takata wezwał właścicieli 34 mln samochodów w USA do gratisowej naprawy zamontowanych w nich swoich poduszek powietrznych. Jest to największa tego rodzaju afera w historii USA.

Wcześniej Takata wezwała do naprawy z tego samego powodu 16,6 mln samochodów. Ostatni apel podwaja tę liczbę. Według Reutera, Takata zdecydowała się zwiększyć liczbę samochodów objętych apelem pod naciskiem władz federalnych USA - resortu transportu i Administracji ds. Bezpieczeństwa Transportu (NHTSA).

Japońska firma nie sprecyzowała przyczyny potencjalnej awarii. Wiadomo jedynie, że chodzi o poduszki chroniące pasażerów i boczne poduszki chroniące kierowcę. Ocenia się, że bezpośrednie i pośrednie koszty wymiany wadliwych poduszek wyniosą od 4 do 5 mld dolarów.

Wadliwie działające poduszki powietrze były w USA przyczyną 6 ofiar śmiertelnych. Ponad 100 osób zostało rannych.

Eksperci NHTSA i resortu transportu ustalili, że przyczyną awarii może być wilgoć, która w dłuższym okresie czasu dostaje się do systemu napełniania poduszek powietrzem. Dlatego w pierwszej kolejności mają być naprawiane auta eksploatowane w rejonach wysokiej wilgotności powietrza, np. na Florydzie.

W ub. tygodniu japońskie koncerny samochodowe Honda i Daihatsu wezwały z tego samego powodu do naprawy 5 mln samochodów na całym świecie. Toyota i Nissan zapowiedziały już podobny apel do właścicieli 6,5 mln aut. (PAP)

jm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.05.2015, 11:07
Źródło informacji Reuters, Media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ