Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wcześniej Takata wezwała do naprawy z tego samego powodu 16,6 mln samochodów. Ostatni apel podwaja tę liczbę. Według Reutera, Takata zdecydowała się zwiększyć liczbę samochodów objętych apelem pod naciskiem władz federalnych USA - resortu transportu i Administracji ds. Bezpieczeństwa Transportu (NHTSA).
Japońska firma nie sprecyzowała przyczyny potencjalnej awarii. Wiadomo jedynie, że chodzi o poduszki chroniące pasażerów i boczne poduszki chroniące kierowcę. Ocenia się, że bezpośrednie i pośrednie koszty wymiany wadliwych poduszek wyniosą od 4 do 5 mld dolarów.
Wadliwie działające poduszki powietrze były w USA przyczyną 6 ofiar śmiertelnych. Ponad 100 osób zostało rannych.
Eksperci NHTSA i resortu transportu ustalili, że przyczyną awarii może być wilgoć, która w dłuższym okresie czasu dostaje się do systemu napełniania poduszek powietrzem. Dlatego w pierwszej kolejności mają być naprawiane auta eksploatowane w rejonach wysokiej wilgotności powietrza, np. na Florydzie.
W ub. tygodniu japońskie koncerny samochodowe Honda i Daihatsu wezwały z tego samego powodu do naprawy 5 mln samochodów na całym świecie. Toyota i Nissan zapowiedziały już podobny apel do właścicieli 6,5 mln aut. (PAP)
jm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.05.2015, 11:07 |
Źródło informacji | Reuters, Media |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |