Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Światowa premiera nowej astry miała miejsce na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Gliwicki zakład ma być głównym producentem pięciodrzwiowego hatchbacka; oprócz Gliwic samochód ten będzie powstawał w brytyjskim Ellesmere Port, tam m.in. w odmianie kombi.
Wicepremier minister gospodarki Janusz Piechociński nawiązał we wtorek do spotkania z przedstawicielami General Motors Polska w grudniu 2012 r., gdy światowy przemysł motoryzacyjny oczekiwał wzrostu. „Wtedy sobie zaufaliśmy, dokończyliśmy pewien program wsparcia, ale także wysłuchaliśmy siebie uważnie, co chcemy razem ze sobą, tu w Gliwicach zrobić” - wskazał.
„Dzisiaj stwierdzam, że tych wzajemnych deklaracji i zobowiązań dopełniliśmy” - zaznaczył Piechociński. Podkreślił, że nowy model astry zrobił wielką furorę we Frankfurcie, dodając że kciuki w tej sprawie trzymała cała Polska, nie tylko motoryzacyjna. „Bo tegoroczne ponad 650 tys. nowych samochodów osobowych w Polsce staje się faktem dzięki podwojeniu pracy tu, w Gliwicach” - wskazał.
Odpowiedzialny za sprzedaż w Grupie Opel wiceprezes Peter Christian Kuespert zaznaczył, że astra piątej generacji to zupełnie nowy samochód – nawet o 200 kg lżejszy od poprzednika, mniejszy z zewnątrz, ale większy wewnątrz – szczególnie dla pasażerów tylnego rzędu. Wśród innych cech nowej astry wymienił całkowicie aluminiowe silniki benzynowe i wysokoprężne oraz nowe technologie łączności, komfortu i bezpieczeństwa.
Jeszcze przed prezentacją we Frankfurcie firma zebrała na nową astrę ponad 30 tys. zamówień. (PAP)
mtb/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.09.2015, 16:48 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |