Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zgodnie z projektem "Programu budowy dróg krajowych na lata 2014 – 2023", przygotowanym przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, wydatki z KFD na projekty drogowe w 2015 r. są planowane w wysokości ok. 13 mld zł, a w 2016 r. ok. 22 mld zł.
"W latach 2004-2014 praktycznie wszystkie drogi krajowe i autostrady zostały zbudowane z udziałem Banku Gospodarstwa Krajowego. W tym czasie łączne wydatki Krajowego Funduszu Drogowego wyniosły 132,7 mld zł, z czego na drogi trafiło 98,6 mld zł, na obsługę długu Funduszu z tytułu zaciągniętych kredytów i wyemitowanych obligacji przez BGK na rzecz KFD - 20,7 mld zł, a na budowę i eksploatację systemu poboru opłat za przejazd oraz wypłaty na rzecz operatorów płatnych odcinków autostrad - 8,5 mld zł" - zaznaczył wiceprezes BGK.
Jak podkreślił Stępień, głównym źródłem przychodów KFD jest opłata paliwowa. "W latach 2004–2014 wpływy z niej wyniosły 25 mld zł" - mówił.
W latach 2006-2014 Fundusz otrzymał ponadto refundacje w wysokości 41,5 mld zł z funduszy UE na projekty drogowe.
Wiceprezes BGK poinformował też, że w latach 2005–2014 bank zaciągnął na rzecz KFD kredyty głównie w Europejskim Banku Inwestycyjnym. "Dotychczas w ramach zaciągniętych kredytów uruchomiono pieniądze w wysokości 23,5 mld zł, natomiast z dotychczasowych emisji obligacji udało się pozyskać finansowanie na sumę 30,7 mld zł" – tłumaczył. (PAP)
dol/ pro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.04.2015, 18:36 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |