Newsletter

W ósmej edycji dorocznego badania Hay Group prezentuje spółki wiodące pod względem kompetencji przywódczych

18.09.2013, 20:00aktualizacja: 18.09.2013, 20:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najlepsze spółki wspierają kompetencje przywódcze na wszystkich szczeblach, promując innowacje, a jednocześnie osiągając znakomite wyniki operacyjne.

FILADELFIA - (BUSINESS WIRE) Hay Group (http://www.haygroup.com/ww/about/index.aspx?id=68), globalna firma z branży zarządzania i konsultingu, opublikowała dziś ósmą edycję badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych (Best Companies for Leadership Study - http://www.haygroup.com/BestCompaniesForLeadership/) oraz listę Top 20 (http://www.haygroup.com/bestcompaniesforleadership/research-and-findings/global-top-20.aspx). W badaniu tym ujęto najlepsze pod względem kompetencji przywódczych podmioty z całego świata oraz przeanalizowano, w jaki sposób promują one talenty i innowacje wśród swoich szeregach. W tym roku na szczycie listy znalazło się Procter & Gamble, a kolejne miejsca zajęły Microsoft, General Electric i Coca-Cola.

Jak wskazuje badanie Hay Group, spółki wiodące pod względem kompetencji przywódczych w celowy i strategiczny sposób pomagają liderom w rozwoju i samorealizacji oraz motywują ich w obrębie całej organizacji. Aż 73% spółek z listy Top 20 przyznało, iż zapewnia każdemu, niezależnie od szczebla organizacji, szansę rozwoju i doskonalenia umiejętności wymaganych do kierowania innymi. Wśród spółek ujętych ogółem wskaźnik ten wyniósł zaledwie 47%. Co więcej, te najlepsze, zorientowane na przyszłość podmioty starają się przewidzieć, które role są i będą warunkować ich sukces, a następnie wskazują osoby o wymaganym potencjale i pomagają im go doskonalić, tak aby mogły te role skutecznie realizować. Mając na uwadze uproszczenie tego procesu, firmy z listy Top 20 skupiają się zwłaszcza na managerach nowych i tych ze średniego szczebla, oferując im więcej internetowych szkoleń z zakresu kompetencji przywódczych (72% w porównaniu do 39% wśród ogółu spółek), bezpośrednich szkoleń w salach wykładowych (80% w porównaniu do 55%) oraz mentoringu ze strony starszego managera lub członka zarządu (68% w porównaniu do 39%).

"Spółki wiodące pod względem kompetencji przywódczych zdają sobie sprawę z faktu, że cechy, które niegdyś musiała posiadać tylko wyższa kadra menedżerska - wysoki poziom inteligencji emocjonalnej, stałe uczenie się, analityczne myślenie - dziś mają zasadnicze znaczenie na każdym szczeblu organizacji - mówi Ruth Malloy, globalny dyrektor zarządzający Hay Group ds. rozwoju kadr i umiejętności przywódczych (http://www.haygroup.com/ww/services/index.aspx?id=104) oraz współautor badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych. - Aby zapewnić sobie czołową pozycję w tak skomplikowanym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, z jakim mamy do czynienia dzisiaj, najlepsze spółki świadomie podejmują kroki na rzecz doskonalenia i promowania cech przywódczych. To pozwala im osiągać znakomite wyniki operacyjne, a jednocześnie wspiera innowacyjne rozwiązania na przyszłość".

Okazuje się, że 82% spółek z badania "Best Companies for Leadership" stosuje nagrody i kary oparte na rygorystycznych normach skuteczności w realizacji celów. Wśród ogółu spółek wskaźnik ten wynosi tylko 58%. Ponadto 89% podmiotów z listy Top 20 (w porównaniu do 69% wśród wszystkich spółek) zachęca swoich pracowników do wyznaczania sobie ambitnych i wymagających planów.

Spółki wiodące pod względem kompetencji przywódczych przykładają także dużą wagę do kultury pracy, która promuje innowacyjność. 76% podmiotów z listy Top 20 (w porównaniu do 54% wśród wszystkich spółek) nagradza i promuje współpracę między jednostkami biznesowymi, której efektem są nowe formy działalności. Ponadto o wiele częściej zachęcają one swoich pracowników do poszerzania wiedzy o obszary spoza ich specjalizacji (70% w porównaniu do 48%), jak również doceniają ich za innowacyjne i nieszablonowe koncepcje biznesowe (77% w porównaniu do 58%).

"Coraz trudniej jest uruchomić i prowadzić działalność tradycyjnymi metodami - mówi Rick Lash, dyrektor Hay Group ds. doskonalenia kadr i kompetencji przywódczych oraz współautor badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych. - Organizacje muszą zmienić swój sposób myślenia o relacjach z segmentem rynku, na którym są obecne. Spółki z naszego badania potrafią doskonale przewidywać i spełniać wymogi klientów z wielu różnych sektorów. Zmieniają profil, nie są już tylko sprzedawcami produktów i usług, stając się zintegrowanymi partnerami biznesowymi, którzy służą swoim klientom pomocą w rozwiązywaniu najbardziej palących problemów".

Aż 78% spółek z listy Top 20 zachęca personel do omawiania z klientami ich przyszłych potrzeb, podczas gdy dla spółek ogółem wskaźnik ten wynosi tylko 55%.

Ponadto w 90% najlepszych podmiotów, kadry menedżerskie tych spółek informowały pozostałych pracowników, że przyszłość firmy zależy od tego, czy dostosuje się ona do zmieniających się trendów rynkowych (70% wśród wszystkich spółek).

"W czasach szybkich zmian wiele spółek traci z oczu swój cel, nie będąc w stanie nadążyć za innymi i zaktywizować pracowników w obliczu starań organizacji, by realizować krótkoterminowe bądź pilne plany - dodaje Lash. - Spółki, które skupiają się na najważniejszych priorytetach, a jednocześnie dają personelowi poczucie celowości, jak również budują kadry przywódcze na wszystkich szczeblach - tak aby mogły one wnieść coś od siebie i realizować innowacyjne pomysły - mają większą szansę na finansowy sukces".

Inne wnioski z opracowanego przez Hay Group "Badania podmiotów wiodących pod względem kompetencji przywódczych"

Wiodące spółki rozwijają, motywują, angażują i aktywizują swoich pracowników: ----------Top 20---------Wszystkie pozostałe spółki

-

Spółka aktywnie zarządza grupą następców

na stanowiska o kluczowym znaczeniu;---------------------------------------------------------------------85%-------------55%

-

Programy rozwoju kompetencji przywódczych

dają pracownikom więcej możliwości realizacji celów/strategii spółki;----------------------------84%-------------62%

-

Liderzy starają się przydzielać dane osoby

do projektów, które są dla nich osobiście ważne;--------------------------------------------------------82%---------------61%

-

Wyższa kadra poświęca swój czas,

by osobiście pomagać młodszym kolegom w doskonaleniu ich umiejętności;-----------------74%--------------48%

-

Spółka zapewnia pracownikom dostęp do materiałów

inspirujących ich innowacyjność, choć nie zawsze z gwarancją powodzenia;------------------68%--------------47%

-

Liderzy potrafią wzbudzać lojalność osobistą i zawodową.---------------------------------------------84%--------------67%

***

Wiodące spółki stawiają na innowacyjność:-----------------------------------------------------------------Top 20-----------Wszystkie pozostałe spółki

-

Spółka oferuje młodszym pracownikom strukturalne

możliwości przekazywania kierownictwu innowacyjnych pomysłów;--------------------------------71%-------------54%

-

Spółka traktuje porażki jako wartościowe lekcje

(o ile w pracę włożono dużo wysiłku), a nie powód do wstydu;----------------------------------------72%-------------59%

-

Spółka uważa pracowników we wdrażanych i innowacyjnych

obszarach za równie istotnych, co personel odpowiedzialny

za usprawnienia operacyjne;---------------------------------------------------------------------------------------80%--------------56%

-

Spółka stawia przed pracownikami kreatywne

wyzwania, a nie ściśle określone zadania.--------------------------------------------------------------------78%-------------62%

***

Wiodące spółki przyjmują globalną perspektywę i szanują odmienność:--------------------------Top 20----------Wszystkie pozostałe spółki

-

Jednym z głównych wymogów stawianych przez

spółkę pracownikom jest rozumienie zagadnień o zasięgu globalnym;-----------------------------79%-------------46%

-

Spółka chętnie zatrudnia przedstawicieli mniejszości kulturowych; ---------------------------------71%-------------34%

-

Liderzy mają wiedzę na temat różnych kultur i

potrafią efektywnie współpracować z zespołami o zróżnicowanej strukturze;--------------------84%--------------64%

-

Spółka zatrudnia wiele kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych.------------------------59%--------------40%

***

Wiodące spółki stawiają nacisk na odpowiedzialność ekologiczną i społeczną:-----------------Top 20----------Wszystkie pozostałe spółki

-

Liderzy wspierają ekologicznie odpowiedzialne praktyki biznesowe;----------------------------------89%--------------61%

-

Liderzy inspirują zmiany na rzecz wyższych standardów ochrony środowiska;-------------------86%--------------59%

-

Spółka realizuje politykę na rzecz zrównoważenia i efektywności energetycznej;----------------83%--------------56%

-

W procesie rekrutacji pracowników spółka kieruje się

zasadami odpowiedzialności społecznej.-------------------------------------------------------------------------68%-------------48%

Więcej informacji o opracowanym przez Hay Group badaniu spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych znaleźć można na stronie: http://www.haygroup.com/BCL lub w serwisie Twitter, śledząc najnowsze wpisy dotyczące #BCLeaders pod adresem: http://twitter.com/HayGroup.

Aby umówić się na wywiad z Ruth Malloy lub Rickiem Lashem, prosimy o kontakt z Aven James, dzwoniąc pod nr (212) 584-5472 lub pisząc na adres: aven@blissintegrated.com.

"Badanie spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych" (http://www.haygroup.com/BestCompaniesForLeadership/?utm_source=Press%2BRelease&utm_medium=Press%2BRelease&utm_campaign=Hay%2BGroup%2B2012%2BBest%2BCompanies%2Bfor%2BLeadership) autorstwa Hay Group (http://www.haygroup.com/ww/)

Hay Group prowadzi badanie spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych już od roku 2005. W tym roku w ankiecie wzięło udział ponad 18 000 osób z przeszło 2 200 organizacji rozsianych po całym świecie. Ankieta oparta jest na odpowiedziach udzielonych przez organizacje za pośrednictwem Internetu oraz wzajemnych wskazaniach respondentów. Uczestnicy badania pochodzą ze 125 krajów: 7% z Ameryki Północnej, 41,3% z Europy, 1,1% z Bliskiego Wschodu, 14,8% z Azji/regionu Pacyfiku/Afryki i 35,7% z Ameryki Łacińskiej. Lista Top 20 z lat 2005 - 2012 dostępna jest na stronie badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych, pod adresem: http://www.haygroup.com/BCL.

Hay Group (http://www.haygroup.com/ww/)

Hay Group to globalna firma konsultingowa, która pracuje z najlepszymi nad przekuwaniem strategii w rzeczywistość. Rozwijamy talenty, jak również zarządzamy ludźmi, by zwiększać ich efektywność, oraz motywujemy ich, by dawali z siebie wszystko. Dysponując 86 oddziałami w 48 krajach, współpracujemy z ponad 8 000 klientami z całego świata. Nasi klienci to przedstawiciele sektora prywatnego, publicznego i non-profit z wszystkich najważniejszych branż. Reprezentują szerokie i zróżnicowane spektrum wyzwań. Skupiamy się na tym, by umożliwiać zmiany oraz pomagać ludziom i organizacjom w pełnej realizacji swojego potencjału.

KONTAKT:

Bliss Integrated Communication

Aven James

tel. 212-584-5472

e-mail: aven@blissintegrated.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.09.2013, 20:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ