Newsletter

W.Brytania: "Financial Times" kupiony przez grupę medialną Nikkei

23.07.2015, 19:11aktualizacja: 23.07.2015, 19:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wbrew wcześniejszym doniesieniom to nie niemieckie wydawnictwo Axel Springer, ale japońska grupa medialna Nikkei będzie nowym właścicielem "Financial Times". Wartość transakcji to w przeliczeniu 4,92 miliarda złotych.

Szef Pearson Group, dotychczasowego właściciela gazety, John Fallon powiedział, że "na nowym, cyfrowym rynku konieczne jest zagwarantowanie sukcesu +FT+ poprzez przynależność do globalnej korporacji medialnej".

Łączna wartość transakcji to 844 miliony funtów (4,92 miliarda złotych). Porozumieniem nie zostały objęte siedziba gazety w centrum Londynu oraz 50 proc. udziałów w prestiżowym tygodniku "The Economist".

Firma Pearson Group poinformowała o zamiarze sprzedania gazety w czwartek rano. Zdaniem wielu mediów - w tym samego "Financial Times" - kontrahentem miało być wydawnictwo Axel Springer, które w Polsce wydaje m.in. "Fakt", "Newsweeka" i "Przegląd Sportowy". Późnym popołudniem na stronie niemieckiej firmy pojawiło się jednak oficjalne oświadczenie dementujące te doniesienia.

Nikkei to japońska grupa medialna specjalizująca się w informacjach gospodarczych. Należą do niej m.in. dziennik "Nihon Keizai Shinbun" o nakładzie ponad 3 milionów egzemplarzy, szereg publikacji branżowych oraz TV Tokyo i Nikkei CNBC.

Prezes Nikkei Tsuneo Kita podkreślił, że obie redakcje "mają te same dziennikarskie wartości".

"Financial Times" jest uważany za najważniejszy dziennik gospodarczy na świecie, z łącznym nakładem 720 000 egzemplarzy. W ciągu ostatniej dekady gazeta przeszła znaczące zmiany, dostosowujące ją do zmieniających potrzeb się rynku.

Gazeta ma swojego korespondenta w Polsce, Henry'ego Foya.

Z Londynu Jakub Krupa (PAP)

jak/ ro/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.07.2015, 19:11
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ