Newsletter

Yum! Brands, KFC, Pizza Hut i Taco Bell rozpoczynają kampanię społeczną World Hunger Relief na rzecz walki z głodem, z udziałem Christiny Aguilery, ambasadorki kampanii

13.09.2013, 13:59aktualizacja: 13.09.2013, 13:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aguilera korzysta ze swojego potężnego głosu, aby pomóc blisko miliardowi ludzi głodujących na świecie

LOUISVILLE, Kentucky - (BUSINESS WIRE) - Yum! Brands (NYSE: YUM), spółka macierzysta KFC, Pizzy Hut i Taco Bell, ogłosiła dzisiaj w reklamie społecznej rozpoczęcie swojej corocznej inicjatywy World Hunger Relief (http://www.hungertohope.com/), w której udział bierze zdobywczyni wielu nagród Grammy i międzynarodowa gwiazda, Christina Aguilera.

Według Organizacji Narodów Zjednoczonych, na świecie głoduje blisko miliard ludzi. Podjęta przez Yum! Brands inicjatywa World Hunger Relief (http://www.hungertohope.com/) to największa na świecie kampania sektora prywatnego zajmująca się walką z głodem, obejmująca ponad 130 państw i terytoriów, 39 000 restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell oraz blisko 1,5 miliona pracowników. Inicjatywę zapoczątkowano w 2007 r. w celu zwiększenia świadomości, wolontariatu, zgromadzenia funduszy dla Światowego Programu Żywnościowego ONZ (WFP) oraz innych agencji zajmujących się walką z głodem.

Nowa reklama społeczna to materiał filmowy z ostatniego wyjazdu Aquilery do Rwandy, gdzie na własne oczy piosenkarka mogła się przekonać, jakie skutki niesie za sobą głód. Aquilera udzielała pomocy ludziom korzystającym z programu żywieniowego WFP w szkołach, wydawała posiłki głodnym dzieciom, które pokonują wiele mil każdego dnia, idąc do lub wracając ze szkoły, aby dostać ciepły posiłek w ramach programu żywieniowego WFP. Odbyła również podróż do obozu dla uchodźców zamieszkiwanego przez ponad 18 000 ludzi, żyjących w zbudowanych przez siebie, niewielkich chatach. W obozie spędzała czas z matkami i dziećmi oraz usłyszała o tym, w jaki sposób udało im się uciec z pełnej przemocy Demokratycznej Republiki Konga. Niezwykle inspirująca piosenka Aguilery pt. "Light Up the Sky" rozbrzmiewa w 15- i 30-sekundowych wersjach reklamy społecznej, które w tym miesiącu zostaną wyemitowane w telewizji oraz w sieci.

Oprócz zaangażowania w reklamę społeczną, Aguilera działa na rzecz szerzenia wiedzy odnośnie problemu głodu poprzez plakaty kampanii World Hunger Relief (http://www.hungertohope.com/) wywieszane w restauracjach KFC, Pizza Hut i Taco Bell, na których widnieje hasło "Razem mamy siłę, aby ocalić życie i zamiast głodu nieść nadzieję", a także za pomocą inicjatyw reklamowych i internetowych, w tym na stronie internetowej kampanii HungertoHope.com (http://www.hungertohope.com/). Piosenkarka pełni rolę światowej ambasadorki inicjatywy World Hunger Relief przedsiębiorstwa Yum! Brands już od 2009 r., w którym to czasie jej uczestnictwo przyczyniło się do zebrania milionowych funduszy dla WFP oraz innych agencji zajmujących się walką z głodem. Pełni także rolę Ambasadora WFP do Walki z Głodem, w związku z tym towarzyszyła organizacji w jej misjach dotyczących walki z głodem, do Gwatemali, na Haiti i do Rwandy.

"Jestem głęboko poruszona spotkaniem z wieloma głodującymi matkami i dziećmi, które spotkałam w Rwandzie" - powiedziała Aguilera. "Celem mojej współpracy z Yum! Brands w ramach inicjatywy World Hunger Relief jest zainspirowanie możliwie jak największej rzeszy ludzi do przekazania datków na ten cel, a tym samym zaoferowania milionom dzieci nadziei zamiast głodu. Ludzie muszą zdać sobie sprawę z tego, że za 25 centów dziennie możemy nakarmić jedno dziecko uczęszczające do szkoły i przyczynić się do rozwiązania problemu” - dodała Aguilera.

"Jesteśmy przekonani, że uczynienie wszystkiego, co w naszej mocy, aby wpłynąć na sytuację głodu na świecie i ocalić wiele istnień, to nasz przywilej i obowiązek" - powiedział David Novak, prezes i dyrektor zarządzający Yum! Brands, Inc. “Christina jest doskonałym rzecznikiem World Hunger Relief, pomaga nam zwiększać świadomość problemu wśród ogólnoświatowej opinii publicznej oraz inspirować ludzi do tego, aby angażowali się w nasze działania. Jesteśmy również niezwykle wdzięczni za codzienne podejmowanie przez Światowy Program Żywnościowy tak wielu działań na rzecz nakarmienia milionów głodnych dzieci i kobiet z krajów rozwijających się. Jestem szczególnie dumny z tego, że 1,5 miliona współpracowników, franczyzobiorców Yum! oraz ich rodzin dobrowolnie angażuje swoje otoczenie w tę działalność i pomaga zmierzyć się z problemem głodu” - powiedział Novak.

"Jesteśmy wdzięczni naszemu wieloletniemu partnerowi Yum! Brands za zorganizowanie kampanii World Hunger Relief” - powiedział Ertharin Cousin, dyrektor wykonawczy WFP. "Kampania pozwoliła zapewnić milionom głodujących biednych ludzi posiłki, dowodząc że nawet najmniejszy datek może zmienić czyjeś życie, o ile będziemy działać wspólnie”.

Począwszy od 2007 r. inicjatywa Yum! pod nazwą World Hunger Relief (http://www.hungertohope.com/) pozwoliła na zebranie blisko 150 milionów dolarów dla WFP oraz innych organizacji zajmujących się walką z głodem. Pomaga również zapewnić około 600 milionów posiłków, ocalając tym samym życie milionów ludzi w odległych zakątkach świata. Niemal 1,5 miliona pracowników spółki, franczyzobiorców oraz ich rodzin dobrowolnie poświęca niezliczoną ilość czasu na wsparcie inicjatywy na rzecz walki z głodem na świecie. W 2012 roku w Departamencie Stanu amerykański odział Światowego Programu Żywnościowego uhonorował Aguilerę i Novaka, wręczając im nagrodę George McGovern Leadership Award za wybitne osiągnięcia w dziedzinie walki z głodem.

Głód i niedożywienie to główne przyczyny problemów zdrowotnych na świecie - groźniejsze niż AIDS, malaria i gruźlica razem wzięte. Główne przyczyny głodu to katastrofy naturalne, konflikty, ubóstwo, słabo rozwinięta infrastruktura rolna oraz nadmierne eksploatowanie środowiska naturalnego.

Konsumenci mogą odwiedzić stronę internetową HungertoHope.com (http://www.hungertohope.com/), przekazywać datki w restauracjach KFC, Pizza Hut i Taco Bell na całym świecie (bez konieczności dokonywania jakichkolwiek zakupów - patrz zamieszczony poniżej kalendarz kampanii w Stanach Zjednoczonych) lub wysłać SMS o treści "WHR" na numer 90999. Każdy zebrany dolar zostanie przekazany bezpośrednio na działania WFP na rzecz walki z głodem na całym świecie. Za jednego dolara (USD) można zapewnić głodującym dzieciom cztery posiłki szkolne.

Poprzez kampanię społeczną poświęconą zagadnieniu głodu, jak również reklamy, działania public relations, komunikaty umieszczane na stronie internetowej oraz plakaty wywieszane w restauracjach, Yum! planuje zebrać równowartość 50 milionów USD. Pracownicy i franczyzobiorcy spółki z całego świata będą dobrowolnie poświęcać swój czas na pomoc w ramach agencji zajmujących się walką z głodem, banków żywności, stołówek oraz zbiórek pieniędzy.

Yum! zajmuje się również problemem głodu w Stanach Zjednoczonych w ramach programu pod nazwą Harvest. Od jego uruchomienia przeszło dwadzieścia lat temu, program Harvest stał się największym na świecie programem gromadzenia funduszy na gotowe posiłki. W ramach Harvest, firma Yum! przekazała dla osób zagrożonych problemem głodu, mieszkających na terenie Stanach Zjednoczonych, blisko 160 milionów funtów żywności, o wartości ponad 700 milionów USD. Od 11 lat spółka jest również głównym sponsorem banku żywnościowego Dare to Care Food Bank w Louisville i w tym okresie przekazała na rzecz miejscowego oddziału tej organizacji ponad 11 milionów USD.

Kalendarz kampanii: World Hunger Relief (http://www.hungertohope.com/) jest zwiastunem uruchomienia kampanii w Stanach Zjednoczonych, które nastąpi w Pizza Hut 22 września, w Taco Bell 26 września, a w KFC 30 września.

Przyłącz się do nas na #letsendhunger @WldHungerRelief @yumbrands.

Yum! Brands, Inc., z siedzibą Louisville, Kentucky, jest właścicielem ponad 39 000 restauracji zlokalizowanych w ponad 130 krajach i terytoriach. Osiągając za 2012 rok dochody rzędu 13 mld USD, firma Yum! zajmuje 201 pozycję na liście najbogatszych firm Fortune 500, natomiast w 2013 r. trafiła na listę 100 czołowych korporacji magazynu "Corporate Responsibility Magazine". Marki restauracji należące do spółki - KFC, Pizza Hut i Taco Bell - to światowi liderzy w kategorii posiłków przyrządzanych z kurczaka, pizzy oraz dań meksykańskich. Poza granicami Stanów Zjednoczonych, system marek Yum! otwiera ponad pięć nowych restauracji dziennie, co czyni spółkę liderem w rozwoju międzynarodowego handlu detalicznego.

WFP jest największą na świecie organizacją humanitarną prowadzącą walkę z głodem. W ubiegłym roku WFP objął pomocą żywnościową ponad 97 milionów ludzi z ponad 80 państw.

Więcej informacji dostępnych jest pod adresem: http://www.wfp.org.

Zdjęcia oraz galeria multimedialna dostępne są pod adresem: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20130912006069/en/

KONTAKT:

Yum! Brands, Inc.

Virginia Ferguson, 502-874-8200

e-mail: Virginia.Ferguson@yum.com

lub

Weber Shandwick

Allison Wilson, 310-854-8261

e-mail: awilson@webershandwick.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.09.2013, 13:59
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ