Pobierz materiał i Publikuj za darmo
LOUISVILLE, Kentucky - (BUSINESS WIRE) - Yum! Brands (NYSE: YUM), spółka macierzysta KFC, Pizza Hut i Taco Bell, ogłosiła dziś rozpoczęcie World Hunger Relief, czyli swojej dorocznej kampanii charytatywnej. Kampania zainicjowana zostanie akcją o nazwie "Pass The Red Cup" ("Podaj dalej czerwony kubek"), w której udział weźmie Christina Aguilera - wielokrotna laureatka nagrody Grammy i światowa gwiazda sceny muzycznej.
Według danych ONZ, na całym świecie z powodu chronicznego głodu cierpi ok. 850 mln osób. Organizowana przez Yum! Brands kampania World Hunger Relief to największa tego typu inicjatywa w sektorze pozarządowym. Obejmuje ona swym zasięgiem przeszło 125 krajów, angażując ponad 40 tys. restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell oraz 1,5 mln współpracowników firmy. Jej początki sięgają roku 2007, kiedy to postanowiono zorganizować kampanię na rzecz podnoszenia społecznej świadomości, promowania wolontariatu oraz wsparcia Światowego Programu Żywnościowego (ang World Food Programme; WFP) ONZ, jak również innych organizacji zajmujących się problemem głodu.
Akcja o nazwie "Pass The Red Cup" powstała z myślą o kształtowaniu powszechnej świadomości i zachęceniu ludzi, by wsparli finansowo kampanię World Hunger Relief. Christina Aguilera wystąpi z apelem do mediów, innych gwiazd show businessu, wpływowych osobistości, a także fanów z całego świata, prosząc ich, by umieszczali tag #PassTheRedCup na swoich profilach społecznościowych, a tym samym podkreślali, jak ważna jest walka z globalnym głodem. Zwróci się ponadto do wszystkich o wpłacanie za pośrednictwem strony: HungertoHope.com kwoty 5 USD, która ma zapewnić wyżywienie 20 dzieci. Każdy dolar przeznaczony zostanie bezpośrednio na działania WFP związane ze zwalczaniem głodu na świecie.
Christina Aguilera weźmie też udział w reklamie społecznej promującej kampanię World Hunger Relief, jak również pojawi się na plakatach w restauracjach KFC, Pizza Hut i Taco Bell oraz innych materiałach promocyjnych, także internetowych. Piosenkarka już od 2009 r. dobrowolnie angażuje się w tę inicjatywę w charakterze jej rzecznika. Jak dotąd pomogła World Hunger Relief zebrać miliony dolarów dla WFP i innych organizacji walczących z problemem głodu. Ponadto, jako ambasador WFP na rzecz walki z głodem, Aguilera wyjeżdżała w ramach akcji charytatywnych do Rwandy, Haiti i Gwatemali. W 2012 r. amerykańska sekcja Światowego Programu Żywnościowego przyznała Christinie oraz Davidowi Novakowi, prezesowi i dyrektorowi naczelnemu Yum! Brands, nagrodę im. George’a McGoverna za ich zasługi w zwalczaniu głodu. Aguilera otrzymała także specjalne wyróżnienie podczas uroczystości rozdania nagród National Council of La Raza ALMA Awards w 2012 r., a w 2013 r. była pierwszą laureatką Nagrody dla Filantropa Roku im. Muhammada Aliego, przyznanej jej za zaangażowanie w problem głodu.
"Każdego dnia pamiętam o pięknych twarzach dzieci, które miałam przyjemność spotkać w Rwandzie i innych krajach, i właśnie to dodaje mi sił do mówienia o globalnym problemie głodu - powiedziała Aguilera. - Dlatego też zachęcam wszystkich, by do mnie dołączyli i zgodnie z tagiem #PassTheRedCup, ‘podali dalej czerwony kubek’, by wesprzeć działania Yum!Brands na rzecz Światowego Programu Żywnościowego. Razem możemy dać nadzieję milionom dzieci cierpiących głód". Każdy z nas może podjąć wyzwanie postawione przez Christinę Aguilerę, umieszczając tag #PassTheredCup na swoim profilu społecznościowym lub wpłacając 5 USD za pośrednictwem strony: HungertoHope.com.
"W obliczu głodu dotykającego już 850 mln ludności świata musimy jak najszybciej znaleźć rozwiązanie tego palącego problemu - powiedział David Novak, prezes i dyrektor naczelny Yum!Brands Inc. - Jesteśmy wdzięczni zarówno WFP za ich wyjątkowe zaangażowanie w tej kwestii w krajach rozwijających się, jak i Christinie Aguilerze za jej zaangażowanie w podnoszenie społecznej świadomości i zarażanie innych ideą dobroczynności. Szczególnie dumny jestem z 1,5-milionowej rzeszy naszych współpracowników-wolontariuszy, którzy w swych lokalnych społecznościach w przeróżnych zakątkach świata aktywnie walczą z głodem. Jako jedna z największych sieci restauracyjnych na świecie mamy nie tylko przywilej, ale też obowiązek stać na czele walki o zlikwidowanie problemu głodu i uratowanie jak największej liczby istnień ludzkich" - dodał Novak.
"Dziękujemy Yum! Brands za współpracę i poświęcenie, jakie wykazuje, wspierając WFP w ratowaniu życia poprzez zapewnianie dostępu do środków żywnościowych, które pozwalają budować stabilne społeczności na całym świecie - powiedział Ertharin Cousin, dyrektor wykonawczy WFP. - Kampania World Hunger Relief to wspaniały przykład tego, jak wiele można osiągnąć, gdy wiele osób połączy siły dla szczytnego celu. Albowiem razem, zapewniając milionom głodujących dostęp do wartościowego pożywienia, dajemy im szansę na lepszą przyszłość. Przyszłość, w której głód nie istnieje i w której przed dziećmi otwierają się nieograniczone możliwości".
Od roku 2007, w ramach organizowanej przez Yum! Brands kampanii dla Światowego Programu Żywnościowego, zebrano ponad 185 mln USD dla WFP i innych organizacji zajmujących się problemem głodu. Dzięki temu możliwe było wykupienie 740 mln posiłków i uratowanie życia milionom ludzi ze wszystkich zakątków świata. Datki można wpłacać za pośrednictwem strony: HungertoHope.com oraz w restauracjach KFC, Pizza Hut i Taco Bell (bez konieczności kupowania czegokolwiek - poniżej zamieszczono harmonogram imprez organizowanych w USA w ramach kampanii). Kampanię można też wesprzeć, wysyłając SMS o treści „WHR” pod numer 90999.
Spółka Yum! walczy także z głodem w samych Stanach Zjednoczonych w ramach swojego programu Harvest. Odkąd ponad 20 lat temu rozpoczęto jego realizację, Harvest stał się największym na świecie programem zbierania gotowej żywności. Za jego pośrednictwem spółka Yum! przekazała Amerykanom zagrożonym głodem żywność o łącznej wadze 169 mln funtów (ok. 77 tys. ton) i wartości prawie 764 mln USd. Yum! jest również głównym sponsorem banku żywności Dare to Care Food Bank w Louisville (stan Kentucky) - datki spółki na ten cel przekazane przez ostatnie 12 lat opiewają na ponad 12 mln USD..
Harmonogram kampanii: kampania World Hunger Relief rozpocznie się w USA jesienią: 1 września w restauracji Pizza Hut, 8 września w KFC, a 11 listopada w Taco Bell.
Dołącz do akcji: #PassTheRedCup, @WldHungerRelief, @yumbrands
Yum! Brands
Spółka Yum! Brands, której siedziba znajduje się w Louisville (stan Kentucky), posiada sieć ok. 40 tys. restauracji w ponad 125 krajach i terytoriach. W rankingu Fortune 500 plasuje się na 216. miejscu z dochodami na poziomie 13 mld dolarów. W 2014 r. magazyn Corporate Responsibility zaliczył Yum! do 100 największych firm cechujących się poczuciem obywatelskiego obowiązku (tzw. corporate citizens). Marki restauracyjne spółki - KFC, Pizza Hut i Taco Bell - to globalni liderzy w sprzedaży pizzy, dań z kurczaka oraz dań meksykańskich. Każdego dnia poza Stanami Zjednoczonymi Yum! Brands otwiera pięć kolejnych restauracji, co czyni tę spółkę liderem w rozwoju międzynarodowego handlu detalicznego.
Światowy Program Żywnościowy (WFP) to największa organizacja humanitarna świata zajmująca się globalnym problemem głodu, niosąca pomoc żywnościową w nagłych wypadkach oraz współpracująca z lokalnymi społecznościami na rzecz zapobiegania skutkom głodu. W ubiegłym roku WFP udzielił pomocy ponad 80 mln osób z 75 krajów. Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie: www.wfp.org.
Galeria zdjęć/materiałów multimedialnych: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140805005912/en/
KONTAKT:
Yum! Brands, Inc.
Virginia Ferguson
tel. 502-874-8200
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.08.2014, 11:35 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |