Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kawiarnia to dobre miejsce na spotkanie biznesowe w mniej zobowiązującej formie. Dzięki temu unika się sztywności biur zbudowanych z betonu i szkła, co ułatwia poznanie się stron i nawiązanie nowych relacji. Kawiarnia to nierzadko miejsce, gdzie idziemy na pierwszą randkę, zatem wybór tej najlepszej jest tym bardziej istotny. A czasami po prostu dobrze jest wyskoczyć gdzieś ze znajomymi i miło spędzić czas.
Współczesne kawiarnie - a przynajmniej te najlepsze z nich - są do tego przygotowane. Oferują szeroki asortyment produktów, miłą atmosferę, fachową obsługę, możliwość korzystania z Internetu oraz …. wyśmienitą kawę i ciastko. I właśnie tym aspektom działalności kawiarni sieciowych postanowili się przyjrzeć eksperci z Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA).
Eksperci PIBJA słuchają klientów
Wybór najlepszej kawiarni dobrze jest zostawić w gestii tych, którzy się na tym znają - klientom tych kawiarni. W tym celu zaangażowano panel tajemniczych klientów (z ang. mystery shopper), którzy udali do badanych placówek, aby zgodnie z opracowanym modelem ocenić ich funkcjonowanie, zachowując się przy tym jak „zwykli” konsumenci, którzy zamówili kawę Cappuccino i ciastko. W badaniu uwzględniono lokale należące do następujących sieci:
- Blikle
- Carte D`or
- Costa Coffee
- Cukiernia Sowa
- E.Wedel
- Gorąco Polecam
- Green Caffe Nero
- Grycan
- McCafe
- So! Coffee
- Starbucks
W tym miejscu należy zauważyć, że na powyższej liście znalazły się lokale różnych typów. Mamy więc do czynienia z kawiarnio-cukierniami, kawiarnio-lodziarniami, kawiarnio-piekarniami, kawiarniami zlokalizowanymi przy barach typu fast food. Jednak cechą wspólną ich wszystkich jest to, że są to miejsca, do których klient może przyjść, spotkać się ze znajomymi oraz zamówić kawę i ciastko. Tym samym spełniają one taką samą funkcję, choć niektóre z nich robią to w inny sposób niż pozostałe.
Zdaniem ekspertów PIBJA oraz zaangażowanych w badanie audytorów każdą kawiarnię można oceniać w 4 głównych wymiarach, którym przypisano różne wagi, wpływające na wynik końcowy:
- Czystość i funkcjonalność lokalu - 15% wpływu na ocenę końcową;
- Jakość obsługi klienta - 30% wpływu na ocenę końcową;
- Jakość zamówionej kawy oraz ciastka - 30% wpływu na ocenę końcową;
- Szerokość oferty - 25% wpływu na ocenę końcową.
Eksperci i audytorzy PIBJA zapraszają do…
Biorąc pod uwagę 4 wyżej wymienione grupy kryteriów, które składały się na model ostatecznej oceny, za najlepszą sieci kawiarni tajemniczy klienci i eksperci PIBJA uznali Green Caffe Nero, która zdobyła łącznie 96% (na możliwych 100%). Na drugim miejscu, z notą ostateczną 93%, znalazły się Cukiernie Sowa. Pierwszą trójkę zamyka Costa Coffee - 91%.
Więcej informacji dostępnych na stronie: www.badaniajakosci.pl
KONTAKT:
Polski Instytut Badań Jakości
dr Krzysztof Podwójcic
kierownik projektu
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
tel. +48 22 382 16 80
e-mail: krzysztof.podwojcic@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.11.2017, 15:47 |
Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ