Newsletter

Zlecone: Europejskie Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Depresją (EDA) wzywa społeczeństwo do przyłączenia się do kampanii mającej na celu ustanowienie walki z depresją w miejscu pracy jednym z priorytetów UE

02.05.2012, 14:30aktualizacja: 02.05.2012, 14:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"List otwarty" z okazji Święta Pracy skierowany do decydentów jest pierwszym krokiem kampanii obejmującej całą UE

LONDYN, 1 maja 2012 /PRNewswire/ - W dniu tegorocznych obchodów Święta Pracy Europejskie Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Depresją (EDA) rozpoczyna kampanię w całej UE, mającą na celu ustanowienie walki z depresją w miejscu pracy jednym z priorytetów UE oraz zachęca społeczność do wspierania tej inicjatywy poprzez odwiedzanie strony: http://www.europeandepressionday.com. EDA rozpoczęło kampanię listem otwartym skierowanym do posłów Parlamentu Europejskiego i decydentów, domagając się, aby problem depresji stał się sprawą nadrzędną w polityce odnoszącej się do pracowników, a w szczególności w przyszłej strategii UE dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy (2013-2020).

Więcej niż 1 na 10 mieszkańców UE cierpi na depresję na pewnym etapie swojego życia. Zwykle towarzyszą temu objawy takie jak brak koncentracji, utrata pamięci oraz problemy w planowaniu i podejmowaniu decyzji (aż 94% osób z depresją doświadcza takich objawów). Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) depresja jest jednym z najbardziej wycieńczających schorzeń. Szacuje się, że do 2030 roku depresja stanie się najczęstszą przyczyną niezdolności do pracy.

Koszty społeczno-ekonomiczne związane z depresją są znaczne i mają wpływ na rodziny, systemy ochrony zdrowia, społeczeństwo i gospodarkę. Materialny koszt zaburzeń afektywnych w Europie w roku 2010 został oszacowany na 113,4 mld EUR, a obciążenie z tym związane wciąż nie zostało całkowicie rozpoznane. W istocie większość kosztów (72 mld EUR/63%) ma charakter bezpośredni, tak jak utracona produktywność np. niższa wydajność w pracy i zwolnienia chorobowe. Ponadto, tylko u 50% wszystkich pacjentów zdiagnozowano depresję, z czego jedynie połowa została poddana odpowiedniemu leczeniu.

EDA zachęca opinię publiczną do wspierania tej kampanii poprzez odwiedzanie strony: http://www.europeandepressionday.com aby:

- przeczytać "List otwarty"

- kliknąć na przycisk ICARE - nowy sposób na okazanie wsparcia dla ważnych inicjatyw

- śledzić EDA na portalu Facebook (https://www.facebook.com/EuropeanDepressionAssociation) i/lub portalu Twitter (http://twitter.com/#!/The_EDA)

Dr Vincenzo Costigliola, prezes EDA, powiedział: "W sytuacji gdy 20 mln europejczyków w wieku produkcyjnym cierpi na depresję, a ponadto musimy stawić czoła poważnemu kryzysowi gospodarczemu i w perspektywie mamy wyzwanie natury demograficznej, walka z depresją w pracy stała się ważniejsza niż kiedykolwiek. Zachęcamy społeczeństwo do przystąpienia do naszej kampanii, aby ten problem stał się europejskim priorytetem".

Informacje o Europejskim Stowarzyszeniu na Rzecz Walki z Depresją (EDA)

EDA to sojusz organizacji, pacjentów, naukowców i pracowników ochrony zdrowia z 17 państw z całej Europy. Każdego roku EDA organizuje Europejski Dzień Walki z Depresją, aby podnieść świadomość społeczeństwa europejskiego w zakresie depresji. EDA jest finansowane przez Europejskie Stowarzyszenie Lekarzy, Międzynarodowe Stowarzyszenie Naukowe, Centro Lombardo Recuperi Industriali, L.A. Nuova Stampa oraz H. Lundbeck A/S.

Źródło: Europejskie Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Depresją (EDA)

KONTAKT:

Colette Green

OgilvyHealthPR

tel. +44(0)207-108-6028

e-mail: ette.green@ogilvy.com

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.05.2012, 14:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ