Pobierz materiał i Publikuj za darmo
LONDYN, 27 września 2011 r. /PRNewswire/ - Komisja Europejska, we współpracy ze specjalistą od testowania łączności szerokopasmowej SamKnows (http://www.samknows.com/broadband/about), rozpoczęła ogólnoeuropejski projekt mający na celu sporządzenie mapy łączności szerokopasmowej wszystkich państw członkowskich UE oraz trzech innych państw w ramach kampanii pomocy dostawcom usług internetowych, organom regulującym i konsumentom w poprawie usług internetowych na całym kontynencie (1).
Firma SamKnows już prowadziła podobne, udane projekty z Ofcom z Wielkiej Brytanii i Federalną Komisją Komunikacji ze Stanów Zjednoczonych (2). Obecnie poszukuje 10 000 ochotników z całej Europy, którzy zaangażowaliby się w największy tego rodzaju test łączności szerokopasmowej.
Ochotnicy (3) otrzymają małe urządzenie (Whitebox), które należy podłączyć do Internetu w domu. Gdy linia szerokopasmowa nie będzie używana, Whitebox wykona serię automatycznych testów do pomiaru prędkości i wydajności połączenia. Takie badanie pozwoli stworzyć ogólnoeuropejski obraz dostarczania łączności szerokopasmowej, co usprawni przyszłe planowanie i zapewni przejrzystość usług konsumentom płacącym za dostęp do łączy szerokopasmowych.
Oprócz współpracy z Komisją Europejską w znaczącym badaniu świadczenia usług szerokopasmowych w całej Europie, indywidualni ochotnicy skorzystają, otrzymując szczegółowe dane w czasie rzeczywistym na temat wydajności ich własnego połączenia (4), w tym jego szybkości i niezawodności.
Aby wziąć udział w projekcie, należy odwiedzić stronę http://www.samknows.eu, gdzie można ubiegać się o otrzymanie urządzenia Whitebox od firmy SamKnows.
Alex Salter, dyrektor generalny SamKnows, powiedział: "Dążymy do dostarczenia dostawcom usług internetowych, organom regulującym i -co najważniejsze - konsumentom informacji, których potrzebują w celu poprawy świadczenia usług szerokopasmowych. Osoby dobrowolnie biorące udział w badaniu nie tylko uzyskają darmowy dostęp do naszej technologii, lecz także przyczynią się do tworzenia lepszych łączy szerokopasmowych w całej Europie, ponieważ pomogą nam rozwijać mapę łączności obejmującą cały kontynent".
Firma SamKnows, założona w 2003 roku przez programistę Sama Crawforda, powstała jako serwis internetowy zawierający informacje dla konsumentów w celu promowania szybszych łączy szerokopasmowych. W 2008 r. Sam opracował innowacyjną technologię pomiaru łączy szerokopasmowych, którą SamKnows udostępnia swoim konsumentom bezpłatnie w Wielkiej Brytanii i USA do dziś. W samej Wielkiej Brytanii firma SamKnows wykazała, że prędkość łączy szerokopasmowych wynosi w rzeczywistości mniej niż 50% tej reklamowanej.
Uwagi dla redaktorów
Informacje techniczne na temat testów można znaleźć na stronie: http://www.samknows.com/broadband/methodology.
(1) Państwa członkowskie, w których firma SamKnows rekrutuje ochotników: Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Holandia, Malta, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania. Dodatkowi ochotnicy rekrutowani są z Chorwacji, Islandii i Norwegii.
(2) SamKnows otrzymał ponad 250 000 zgłoszeń od ochotników z USA i Wielkiej Brytanii do udziału w swoich projektach z FCC i Ofcom. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie: http://www.samknows.com/broadband/about.
(3) Z zastrzeżeniem warunków.
(4) Urządzenie (Whitebox) firmy SamKnows przeprowadza testy dotyczące połączeń szerokopasmowych osób biorących udział w projekcie, symulując często wykorzystywane aplikacje internetowe i protokoły. Urządzenie nie monitoruje aktywności ochotnika w Internecie, ani nie rejestruje żadnych danych prywatnych.
Źródło: SamKnows
KONTAKT:
Joanna Vos
lub
Will Sturgeon
GolinHarris
tel. +44(0)20-7067-0463
e-mail: SamKnows@golinharris.com
Żródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.09.2011, 11:11 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |