Newsletter

Zlecone: NIKE, Inc. nawiązuje współpracę strategiczną w celu rozpowszechnienia technologii farbowania tkanin bez użycia wody

08.02.2012, 13:59aktualizacja: 08.02.2012, 13:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

BEAVERTON, Oregon - (BUSINESS WIRE) - Firma NIKE, Inc. (NYSE:NKE) ogłosiła dziś, że nawiązała strategiczne partnerstwo z firmą DyeCoo Textile Systems B.V. z siedzibą w Holandii, która zaprojektowała i stworzyła pierwsze dostępne w sprzedaży maszyny farbujące tkaniny bez użycia wody. Poprzez wykorzystanie przetworzonego dwutlenku węgla, technologia stosowana przez DyeCoo eliminuje użycie wody w procesie farbowania tkanin. Nazwa firmy DyeCoo została zainspirowana samym procesem farbowania (ang. "dyeing") z użyciem dwutlenku węgla, czyli CO2. Alians strategiczny jest kolejnym dowodem wieloletniego zaangażowania NIKE, Inc. w projektowanie i tworzenie najlepszej jakości produktów dla sportowców, dbałości o środowisko oraz wykorzystanie innowacyjnych strategii.

"Farbowanie bez użycia wody jest niezwykle ważnym elementem naszej działalności, jako że mamy na celu przede wszystkim jak najlepiej służyć sportowcom i całej planecie. Współpraca umacnia długofalowe strategie firmy oraz głębokie zaangażowanie w sprawy innowacji i bezpieczeństwa środowiska - mówi Eric Sprunk, wiceprezes Nike ds. merchandisingu i produktów. - Jesteśmy głęboko przekonani, że ta technologia jest w stanie zrewolucjonizować przemysł produkcji tkanin. Chcemy współpracować z nowoczesnymi farbiarniami, wytwórcami tkanin oraz producentami odzieży, aby promować wykorzystanie technologii oraz rozpowszechnić ją na rynku".

Firma Nike zajmowała się badaniem technologii przez ostatnie 8 lat, a jeszcze w tym roku planuje zaprezentować nowoczesną odzież, w której wykorzystano tkaniny farbowane bez użycia wody, mając na względzie wypromowanie technologii w celu produkcji na większą skalę.

"Cieszymy się, że możemy być partnerami Nike i wspólnie wdrażać technologię. Wierzymy także, że korzyści, jakie niesie za sobą ta technologia są znaczące - mówi Reinier Mommaal, dyrektor generalny firmy DyeCoo. - Nie prowadzi ona do zużycia wody, zmniejsza zużycie energii, nie wymaga stosowania dodatkowych substancji chemicznych, nie wymaga suszenia, a sam proces farbowania jest dwa razy szybszy. Technologia ta może również korzystnie wpłynąć na jakość farbowanej tkaniny, umożliwia osiągnięcie większej kontroli nad procesem farbowania, daje nowe możliwości w tej dziedzinie oraz sprawia, że tkaniny można farbować dosłownie wszędzie. Mamy nadzieję, że w wykorzystaniu tej nowatorskiej technologii dołączy do nas w najbliższej przyszłości więcej liderów przemysłu farbowania tkanin".

Tradycyjne metody farbowania tkanin wymagają znacznych ilości wody. Przeciętnie, w procesie farbowania 1 kg tkanin zużywa się około 100 - 150 litrów wody. Analitycy szacują, że do roku 2015 procesowi farbowania poddane zostanie 39 milionów ton poliestru. Firma Nike oczekuje, że technologia farbowania tkanin DyeCoo wykorzystująca ciekły dwutlenek węgla w stanie nadkrytycznym (technologia barwienia SCF CO2) będzie miała szczególnie pozytywny wpływ na terenie Azji, gdzie ma miejsce zdecydowana większość procesów farbowania tkanin. Jako że technologia ta zaczyna być stosowana na coraz większą skalę, nie będzie już potrzeby zużywania dużych zasobów wody, co ma miejsce w przypadku tradycyjnych metod; nie będzie również potrzeby ogrzewania tak dużych ilości wody za pomocą energii pozyskiwanej z paliwa kopalnego. Wyeliminowanie zużycia wody z procesu farbowania tkanin zmniejsza również ryzyko wystąpienia znanego zagrożenia dla środowiska - odprowadzania ścieków. CO2 wykorzystany w procesie farbowania DyeCoo można także odzyskiwać i wykorzystywać ponownie.

Firma DyeCoo uważana jest za pierwszą, której udało się z powodzeniem zastosować proces SCF CO2 do komercyjnego farbowania tkanin poliestrowych. Obecnie prowadzone są badania nad wykorzystaniem technologii do farbowania innych tkanin naturalnych i syntetycznych. Technologia ta może być bezpiecznie wykorzystana również w innych dziedzinach, np. w procesie dekofeinizacji kawy i wydobywaniu naturalnych smaków i zapachów.

Informacje o NIKE, Inc. (http://www.nikeinc.com/)

Firma NIKE, Inc., z siedzibą w pobliżu miasta Beaverton w stanie Oregon, to wiodący projektant, marketer i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych przeznaczonych do uprawiania różnego rodzaju sportów i aktywności mających na celu dbanie o kondycję. W pełni kontrolowane przez NIKE firmy to m.in.: Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe; Cole Haan, która projektuje, wprowadza na rynek i dystrybuuje luksusowe buty, torebki, akcesoria i płaszcze; Umbro Ltd. - wiodąca brytyjska marka związana z piłką nożną oraz Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i rozprowadza obuwie, odzież i akcesoria młodzieżowe oraz przeznaczone do sportów wyczynowych. Aby uzyskać więcej informacji, należy odwiedzić stronę http://www.nikeinc.com, @Nike. Więcej informacji na temat zaangażowania Nike w działania mające na celu ochronę środowiska znajduje się na stronie http://www.nikebetterworld.com.

Informacje o DyeCoo (http://www.dyecoo.com/)

Firma DyeCoo Textile Systems B.V. została założona w marcu 2008 roku. Jest to pierwszy na świecie dostawca stosowanego w przemyśle sprzętu do farbowania tkanin z użyciem dwutlenku węgla, jest również wiodącym innowatorem w technologii i procesie farbowania dwutlenkiem węgla. DyeCoo Textile Systems B.V. to przedsiębiorstwo typu spin-off holenderskiej firmy Feyecon Group - innowatora w dziedzinie technologii procesów z użyciem dwutlenku węgla.

KONTAKT:

Nike

Media:

Mary Remuzzi

tel. 503-532-8767

-

Inwestorzy:

Kelley Hall, 503-532-3793

DyeCoo

Reinier Mommaal

tel. + 31 (0)294 41 00 25

e-mail: info@dyecoo.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.02.2012, 13:59
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ