Newsletter

Zlecone: Powrót do przyszłości: Nike nawiązuje partnerstwo z Fundacją Michaela J. Foxa i producentami filmu, dążąc ku przyszłości wolnej od choroby Parkinsona

09.09.2011, 20:23aktualizacja: 09.09.2011, 20:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

BEAVERTON, Oregon - (BUSINESS WIRE) - Firma Nike (NYSE:NKE) ogłosiła dziś, że 1500 par legendarnych butów NIKE MAG 2011 zostanie wystawionych na aukcję w serwisie eBay http://nikemag.eBay.com, a wszystkie zyski netto zasilą Fundację Michaela J. Foxa na rzecz badań nad chorobą Parkinsona.

Jak mówi Michael J. Fox: "Ten projekt jest dla mnie niezwykle ekscytujący, ponieważ przyciąga trzy rodzaje bardzo zaangażowanej publiczności: społeczność dotkniętych chorobą Parkinsona, kolekcjonerów obuwia sportowego (tzw. 'sneakerheads') oraz fanów filmu 'Powrót do przyszłości'. Dzięki ich wsparciu będziemy mogli szybciej zrealizować nasz cel, jakim jest znalezienie lekarstwa na chorobę Parkinsona".

Po raz pierwszy buty NIKE MAG oczarowały widzów w drugiej części "Powrotu do przyszłości", w której główny bohater, Marty McFly (w tej roli Michael J. Fox), nosił je w roku 2015. Przez wiele kolejnych lat do firmy Nike docierały sygnały, by wypuścić na rynek to właśnie obuwie. Wraz z premierą NIKE MAG 2011, Sergey Brin i Anne Wojcicki przekazali fundacji Michaela J. Foxa pokaźne wsparcie w kwocie 50 mln USD. Wszystkie datki, do łącznej sumy 50 mln USD, zostaną powiększone o równowartość ich kwoty aż do końca 2012 roku. Zbiega się to idealnie z ponownie udzielonym wsparciem przez NIKE MAG dla tej ważnej idei.

"Chcieliśmy przekuć sympatię, jaką ludzie darzą 'najwspanialsze buty, których nigdy nie wyprodukowano' oraz serię 'Powrót do przyszłości' w działania, które przyniosą dobre skutki". - powiedział Mark Parker, prezes naczelny Nike, który w 1988 roku znajdował się na planie filmu "Powrót do przyszłości II", gdzie Fox miał na sobie oryginalne buty NIKE MAG. - Jednak naszym długoterminowym celem jest podnoszenie świadomości, tak aby Fundacja mogła zrealizować swoją misję, czyli zlikwidować chorobę Parkinsona".

Kiedy pierwsza ekipa realizująca "Powrót do przyszłości" dowiedziała się o wyrażanej przez Nike chęci wsparcia fundacji M. J. Foxa wraz z premierą butów NIKE MAG 2011, producent wykonawczy, Frank Marshall, przyłączył się do tej inicjatywy. Wykluł się pomysł, by stworzyć "zaginioną scenę" i w ten sposób uczcić filmy z serii "Powrót do przyszłości" oraz jej bohaterów. W scenie pojawia się dr Brown, który stara się "dopasować" Marty’ego do rzeczywistości roku 2015.

Występujący w oryginalnej wersji Christopher Lloyd i Donald Fullilove, odtwarzają swoje role ponownie, natomiast aktor Bill Hader i gwiazda koszykówki Kevin Durant dołączają do serii, grając sprzedawcę sklepowego i klienta. Kierownikiem sklepu jest projektant NIKE MAG i wiceprezes ds. projektów w Nike, Tinker Hatfield, który nadzorował także prace nad edycją 2011 tego obuwia. Hatfield obojętnym głosem oznajmia Lloydowi, że wylądował w niewłaściwym roku i że buty NIKE MAG z elektronicznymi wiązaniami, które Lloyd chce kupić dla Marty’ego McFly’a pojawią się w sprzedaży dopiero w roku 2015. Film powstał we współpracy z agencją reklamową Wieden + Kennedy; przygotowano trzy wersje: 60- i 90-sekundową oraz 2-minutową.

Pierwsze dające się wielokrotnie zasilać obuwie firmy Nike - NIKE MAG 2011, zaprojektowano jako wierne repliki ich oryginalnej wersji z "Powrotu do przyszłości II". Wygląd zewnętrzny odtworzono z idealną dokładnością, włącznie ze kształtem górnego, świecącego panelu LED oraz lśniącym elektroluminescencyjnym napisem "NIKE" na zapięciu. Jedynymi różniącymi się od oryginału elementami, mającymi zwiększyć wygodę obuwia, są piankowe zabezpieczenia przy kostkach i dodatkowe miejsce na palce. NIKE MAG 2011, po jednokrotnym ładowaniu świeci przez pięć godzin, począwszy od drobnego elementu na górnym zapięciu.

Nike przekazało 1500 par tego modelu Fundacji Michaela J. Foxa na rzecz badań nad chorobą Parkinsona. Wystawione one zostaną na sprzedaż w serwisie eBay, pod adresem http://nikemag.eBay.com. Codziennie w ciągu 10-dniowej aukcji 150 par NIKE MAG 2011bedzie udostępnianych, za pośrednictwem eBay’s Fashion Vault - specjalnej platformy przeznaczonej do obsługi wybranych wydarzeń z branży designu i mody. Aukcja zaczyna się dzisiaj i potrwa do 18 września. Buty będą ponadto dostępne w ramach usługi eBay Giving Works, czyli innowacyjnego internetowego programu dobroczynnego, który pozwala milionom ludzi łatwo kontaktować się i przekazywać datki wybranym przez siebie organizacji. Aukcją w imieniu Fundacji Michaela J. Foxa zarządza agencja Auction Cause.

Informacje o Nike, Inc.

Firma NIKE, Inc., z siedzibą główną w okolicach miasta Beaverton w stanie Oregon, to wiodący projektant, marketer i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych przeznaczonych do uprawiania różnego rodzaju sportów i działań mających na celu dbanie o kondycję. W pełni kontrolowane przez NIKE firmy to m.in: Cole Haan, która projektuje, wprowadza na rynek i dystrybuuje luksusowe buty, torebki, akcesoria i płaszcze; Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe; Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i rozprowadza obuwie, odzież i akcesoria młodzieżowe oraz przeznaczone do sportów ekstremalnych; Umbro Ltd. - wiodąca brytyjska marka związana z piłką nożną. Aby uzyskać więcej informacji należy odwiedzić stronę: http://www.NIKEbiz.com/investors.

Informacje o Fundacji Michaela J. Foxa na rzecz badań nad chorobą Parkinsona

Jako największy prywatny sponsor badań nad chorobą Parkinsona, Fundacja Michaela J. Foxa ma na celu przyspieszenie znalezienia leku na chorobę Parkinsona i poprawę leczenia tych, którzy żyją z tym schorzeniem. Fundacja realizuje swoje cele poprzez otrzymujący znaczne fundusze, silnie ukierunkowany program badań, połączony z aktywnym angażowaniem naukowców, pacjentów z chorobą Parkinsona, liderów biznesu, uczestników badań klinicznych, darczyńców i wolontariuszy z całego świata. Oprócz ufundowania do chwili obecnej badań o wartości ponad 250 milionów USD, Fundacja zasadniczo zmieniła kierunek postępu na drodze do znalezienia leku na tę chorobę. Działając w centrum światowych badań nad chorobą Parkinsona, Fundacja nawiązuje przełomową współpracę z liderami przemysłu, naukowcami akademickimi oraz fundatorami badań rządowych. Zwiększa także dopływ uczestników badań klinicznych związanych z chorobą Parkinsona, dzięki spersonalizowanemu narzędziu internetowemu pod nazwą Fox Trial Finder. Fundacja zwiększa świadomość społeczną na temat choroby Parkinsona dzięki udziałowi osób publicznie znanych, imprezom oraz kampaniom informacyjnym, a także koordynuje zaangażowanie tysięcy szeregowych członków zespołu Team Fox na całym świecie. Do 31 grudnia 2012 roku, wszelkie nowe, ponowne oraz zwiększone darowizny na rzecz Fundacji Michaela J. Foxa zostaną powiększone o ich równowartość do łącznej wartości 50 mln USD, w ramach inicjatywy pod nazwą "Brin Wojcicki Challenge", którą zapoczątkowali Sergey Brin oraz Anne Wojcicki.

Informacje o eBay Inc. oraz eBay Fashion

Założona w 1995 roku w San Jose w stanie Kalifornia firma eBay Inc. (NASDAQ: EBAY) łączy sprzedających i kupujących. Osiąga to za pośrednictwem serwisu eBay - największego, internetowego rynku na świecie, który umożliwia użytkownikom kupno i sprzedaż za pośrednictwem platform eBay, obecnych w prawie każdym kraju na całym świecie; poprzez usługę PayPal, która umożliwia indywidualnym użytkownikom i firmom w sposób bezpieczny, łatwy i szybki wysyłać i odbierać płatności za pośrednictwem Internetu; a także poprzez firmę GSI Commerce, która umożliwia handel elektroniczny, wielokanałową sprzedaż i marketing cyfrowy przedsiębiorstwom o zasięgu globalnym. W celu uzyskania dalszych informacji na temat firmy i jej portfolio marek działających w Internecie o zasięgu globalnym, zapraszamy do odwiedzenia strony: http://www.ebayinc.com.

eBay Fashion to część platformy eBay specjalizująca się w modzie, dostarczająca kupującym inspirujących i interaktywnych wrażeń. Poprzez ponad 20 mln aukcji, eBay Fashion oferuje niezrównany wybór nowych, markowych, pochodzących od znanych projektantów ubrań, butów i akcesoriów po niewiarygodnie niskich cenach. Platforma eBay Fashion Vault oferuje ekskluzywne, limitowane czasowo oferty sprzedaży bezpośrednio od projektantów i marek, a aplikacja eBay Fashion dla iPhone’a umożliwia klientom przeglądanie milionów aukcji związanych z modą, zakup i wirtualne przymierzanie rzeczy - w dowolnym miejscu i czasie. Więcej informacji można znaleźć pod adresem http://fashion.ebay.com. Aby wziąć udział w dyskusji, odwiedź http://www.facebook.com/eBayFashion lub śledź @eBay_Fashion na Twitterze.

Zdjęcia/galeria multimedialna dostępna jest pod adresem: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6855659&lang=en

KONTAKT:

Nike

Współpraca z mediami

tel. 212-3670-4447

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.09.2011, 20:23
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ