Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Grupa zanotowała 7-procentowe zwiększenie przychodów ze sprzedaży do ponad 34 mld zł w 2014 roku wobec 32 mld zł w 2013 r. Na ten wzrost wpłynęły przede wszystkim wyższe o 9 proc., - czyli o 2,16 mld zł - przychody ze sprzedaży gazu.
"Na poziomie działalności operacyjnej grupa odnotowała wzrost wyniku EBITDA (zysku przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od kredytów, podatków i amortyzacji - PAP) o 13 proc. do 6,3 mld zł, wobec 5,6 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku" - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki Mariusz Zawisza.
Prezes poinformował też, że roczne wydobycie ropy naftowej i kondensatu o ponad 30 tys. ton przekroczyło zakładane prognozy - w 2014 r. spółka wydobyła 1,21 mln ton surowca. Choć wydobycie było stabilne, to w czwartym kwartale nastąpił lekki jego spadek - było to związane z awarią platformy na należącej do PGNiG koncesji w Norwegii. W 2015 r. spółka chce wydobyć 1,27 mln ton ropy i kondensatu. Spółka zrealizowała również roczny plan wydobycia gazu ziemnego - wydobyła go 4,5 mld m sześc. i przewiduje utrzymanie tego poziomu w roku 2015.
W 2014 roku na poszukiwania i wydobycie spółka wydała 1,96 mld zł, w tym 164 mln na złoża shale gas (łupkowe). W 2015 r. nakłady inwestycyjne na poszukiwania i wydobycie GK PGNiG zamierza wydać podobną sumę; 1,9 mld w tym 800 mln zł na wiercenia, 300 mln zł na zagospodarowanie odwiertów, 400 mln na zagospodarowanie złoża Gina Krog w Norwegii (jest to jedno z czterech złóż, które w 2014 r. spółka PGNiG Upstream nabyła na norweskim na szelfie kontynentalnym).(PAP)
drag/mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.03.2015, 16:18 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |