Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Silnik benzynowy TNGA o pojemności 2 litrów będzie stanowił element napędu hybrydowego, który będzie montowany w Toyocie Corolli oraz Rave 4. Może on pracować zarówno jako silnik modułu hybrydowego, jak i silnik konwencjonalny.
„To jeden z czterech projektów, które są i będą realizowane w fabrykach Toyoty w Wałbrzychu i w Jelczu-Laskowicach i które doprowadzą nas do tego, że polskie fabryki staną się centrum technologii hybrydowej w Europie” - powiedział PAP rzecznik Toyota Motor Manufacturing Poland Grzegorz Górski.
Pierwszy z projektów – produkcja przekładni hybrydowych – został w zeszłym roku uruchomiony w fabryce w Wałbrzychu. Za rok w Jelczu-Laskowicach ma ruszyć produkcja kolejnego silnika do napędów hybrydowych o pojemności 1,5 l, a w Wałbrzychu produkcja przekładni do tego silnika.
„Dzięki temu wałbrzyskie i jelczańskie fabryki będą produkowały całe moduły silników i przekładni elektrycznych, które będę sercem napędu hybrydowego” - powiedział Górski.
Po uruchomieniu produkcji silników 2 l w jelczańskiej fabryce rocznie będzie produkowanych 300 tys. jednostek napędowych. Po uruchomieniu wszystkich zaplanowanych projektów w obu dolnośląskich fabrykach będzie rocznie produkowanych 1,5 mln podzespołów do aut Toyoty.
Dzięki nowym projektom wzrośnie zatrudnienie w fabrykach Toyoty o kilkaset osób.(PAP)
pdo/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.09.2019, 14:53 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |