Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Stawiamy na młodych, stawiamy na start-upy, mówimy, że chcielibyśmy, żeby Polska za 10 lat na świecie była postrzegana jako kraj start-upów" - mówił Kwieciński podczas sympozjum "Niepodległość cyfrowa. Polska myśl technologiczna, czyli od pomysłu do sukcesu" w Toruniu.
Zwrócił m.in. uwagę na to, że połowa start-upów "ucieka z Europy" i jest kupowana przez inne kraje, m.in. Stany Zjednoczone czy Izrael. "Izrael +wyłapuje+ więcej start-upów z europejskiego rynku niż kilkukrotnie większa Francja. To pokazuje, że mały kraj - w oparciu o bardzo silną ingerencję, o silne wsparcie ze strony państwa - jest w stanie zbudować silną politykę innowacyjną. My chcemy taką politykę zbudować" - podkreślał minister.
Kwieciński wskazywał również na przemysł obronny. Jak mówił, największe ośrodki innowacyjne rozwijały się w branży obronnej. Technologie takie jak internet czy telefonia komórkowa przygotowywane były pod kątem obronności. "Zapomnieliśmy o naszym przemyśle obronnym w ostatnich latach. Zamiast wykorzystywać i rozbudowywać jego potencjał, korzystaliśmy głównie z technologii zagranicznych. Trzeba szczerze powiedzieć: pozycja polskiego przemysłu obronnego przed transformacją była silniejsza niż w tej chwili. I to musimy odbudować" - oświadczył.
Zdaniem Kwiecińskiego olbrzymie znaczenie dla przemysłu będzie też miała technologia 5G - następna generacja mobilnych technologii telekomunikacyjnych, która umożliwi znaczne przyspieszenie transferu danych i skróci opóźnienia w ich przekazywaniu. (PAP)
autor: Wojciech Krzyczkowski
wkr/ kfk/ drag/ aop/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.03.2018, 15:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |