Newsletter

JSW: spadek produkcji i sprzedaży węgla w II kwartale 2019 r.

19.07.2019, 18:14aktualizacja: 19.07.2019, 18:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Produkcja węgla w Jastrzębskiej Spółce Węglowej w drugim kwartale 2019 r. wyniosła 3,53 mln ton wobec 3,80 mln ton rok wcześniej - podała spółka w komunikacie. Sprzedaż węgla JSW sięgnęła 3,20 mln ton w porównaniu do 3,62 mln ton przed rokiem.

W drugim kwartale 2019 r. produkcja węgla ogółem w JSW była wyższa w porównaniu do pierwszego kwartału 2019 r. o około 1,3 proc. Produkcja węgla koksowego wyniosła ok. 2,47 mln ton i była wyższa w porównaniu do I kw. 2019 r. o blisko 2,9 proc., a w stosunku do II kw. 2018 r. niższa o ok. 10 proc. Produkcja węgla do celów energetycznych wyniosła ok. 1,06 mln ton.

Sprzedaż węgla ogółem wyniosła ok. 3,20 mln ton i była niższa w porównaniu do I kwartału 2019 r. o ok. 10,4 proc., a w porównaniu do II kw. 2018 r. - niższa o ok. 11,5 proc. Sprzedaż węgla do odbiorców zewnętrznych stanowiła ok. 66 proc. wolumenu ogółem.

Produkcja koksu wyniosła 0,88 mln ton, sprzedaż koksu ogółem w drugim kwartale wyniosła 0,77 mln ton.

JSW podała w też, że średnia cena węgla energetycznego sprzedanego przez spółkę w drugim kwartale 2019 roku w stosunku do kwartału poprzedniego spadła o ok. 4 proc.

Notowania Polskiego Indeksu Rynku Węgla Energetycznego w sprzedaży do energetyki zawodowej i przemysłowej (PSCMI1) w drugim kwartale (dane za kwiecień-maj 2019 r.) wzrosły w stosunku do kwartału poprzedniego o ok. 1 proc.

Notowania koksu wielkopiecowego na rynku europejskim w drugim kwartale spadły w stosunku do kwartału ubiegłego o ok. 15 proc. Średnia cena koksu ogółem (wyrażona w PLN) na bazie FCA sprzedanego przez grupę JSW spadła kwartał do kwartału o ok. 4 proc. Po przeliczeniu na USD wg średniego kursu NBP z danego kwartału spadek wyniósł ok. 5 proc. (PAP)

wkr/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.07.2019, 18:14
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ