Pobierz materiał i Publikuj za darmo
KE podkreśla w komunikacie, że w pełni popiera zasadę płacy minimalnej. Jednak "systematyczne stosowanie przepisów o płacy minimalnej do wszystkich operacji transportu międzynarodowego na terytorium obu krajów ogranicza w nieproporcjonalnym stopniu wolność świadczenia usług i wolność przepływu dóbr" w UE - oceniono.
W przypadku Niemiec chodzi o przepisy MiLoG, które obowiązują od 1 stycznia 2015 roku, a Francji - Loi Macron, które wejdą w życie 1 lipca 2016 roku. Regulacje te poza wprowadzeniem płacy minimalnej obejmującej również kierowców w transporcie międzynarodowym wprowadzają szereg wymogów administracyjnych, jak np. konieczność dokumentacji w miejscowym języku. Uderzają one m.in. w polskich przewoźników.
KE poinformowała, że po wymianie informacji z władzami francuskimi oraz rzetelnej analizie francuskiej ustawy postanowiła wysłać do Paryża wezwanie do usunięcia uchybienia, co jest pierwszym etapem procedury o naruszenie unijnego prawa, która może skończyć się przed Trybunałem Sprawiedliwości UE. (PAP)
awi/ ap/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.06.2016, 16:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |