Newsletter

Kilka milionów gości na Jarmarku św. Dominika w Gdańsku

21.08.2016, 19:37aktualizacja: 21.08.2016, 19:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kilka milionów osób odwiedziło zakończony w niedzielę w Gdańsku 756. Jarmark św. Dominika. Ta najstarsza impreza handlowo-kulturalna w Polsce oraz jedna z największych w Europie trwała trzy tygodnie. W jarmarku uczestniczyło ok. 1000 handlowców.

Oficjalna ceremonia zakończenia jarmarku odbyła się w niedzielę po południu na Długim Targu.

"Jeśli chodzi o frekwencję na tegorocznym jarmarku, to łatwiej jest podać liczbę odwiedzin, która wyniosła ok. sześciu milionów. Były bowiem osoby, które pojawiały się na jarmarku więcej niż jeden raz" - powiedziała w niedzielę PAP Joanna Czauderna-Szreter, dyrektor ds. marketingu w Międzynarodowych Targach Gdańskich, które od 1996 r. są głównym organizatorem Jarmarku św. Dominika.

Podkreśliła, że liczba odwiedzin na tegorocznym jarmarku była zbliżona do tej sprzed roku.

"Frekwencja dopisała. Zadowoleni z jarmarku byli też wystawcy. Z ich punktu widzenia pogoda do handlu była niemal idealna" - dodała.

Jak co roku organizatorzy imprezy przyznali dwie nagrody Grand Prix na najbardziej atrakcyjną ofertę jarmarku. W kategorii "produkt rzemieślniczy" laur przypadł kolekcji worków i toreb lnianych zdobionych nadrukiem w technice linorytu (Linoryt Jan Szopa, Pracownia ADKA "Ale worek" z Poznania).

W kategorii tej przyznano także dwa wyróżnienia. Otrzymali je: Maria Lisiewicz z Rzeszowa za kolekcję "oryginalnych tablic kredowych i magnetycznych w fantazyjnych kształtach" oraz Many Mornings z Aleksandrowa Łódzkiego za kolekcję "kolorowych, szalonych skarpetek nie do pary".

Grand Prix Jarmarku św. Dominika 2016 w kategorii "produkt spożywczy" przypadło firmie Piaggio Mobile Concept z Gdańska za Choco Kebab. Wyróżnienie otrzymała natomiast firma Balsen z Gdańska za ofertę świeżych, konserwowanych i wędzonych jaj przepiórczych oraz makaronów z jaj przepiórczych.(PAP)

rop/ hgt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.08.2016, 19:37
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ