Newsletter

KOWR: ponad 1,6 mln zł zysku z ubiegłorocznych aukcji koni arabskich w Janowie

12.04.2018, 20:28aktualizacja: 12.04.2018, 20:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad 1,6 mln zł zysku przyniosły ubiegłoroczne aukcje koni arabskich w Janowie Podlaskim. Sprzedano 13 koni za 549 tys. euro. Jednak sama organizacja imprezy przyniosła 176 tys. zł straty - poinformował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Zarząd Stadniny Koni Janów Podlaski podał ostateczne wyniki rozliczenia Święta Konia Arabskiego, Aukcji Pride of Poland oraz Aukcji Summer Sale, które odbyły się w dniach 11-15 sierpnia 2017 r. w Janowie Podlaskim, a następnie w Michałowie i Białce.

W sumie przychody wyniosły 1 mln 732 tys. zł, a koszty poniesione z tytułu organizacji święta podliczono na 1 mln 909 tys. zł. Oznacza to, że w ostatecznym rozliczeniu, koszty organizacji wydarzenia były wyższe od przychodów poniesionych z tytułu organizacji i wyniosły 176,7 tys. zł. Straty te zostały rozdzielone na 3 stadniny: Janów Podlaski (56 tys. zł), Michałów (91,8 tys. zł) oraz na Małopolską Hodowlę Roślin (28,7 tys. zł).

Podczas aukcji Pride of Poland i Summer Sale wylicytowano 13 koni hodowli państwowych za łączną kwotę 549 tys. euro. Jednak nabywcy 2 klaczy nie dokonali płatności w terminie wskazanym w regulaminie aukcji (125 tys. euro) i nie odebrali wylicytowanych koni. W związku z powyższym wpłacone wadium w kwocie ponad 17 tys. zł (4 tys. euro) przeszło na rzecz stadniny.

Biorąc pod uwagę, że straty na organizacji wydarzenia wyniosły 176 tys. zł, a przychody z tytułu sprzedaży koni wyniosły prawie 1 mln 811 tys. zł (424 tys. euro) wydarzenie zamknęło się zyskiem w kwocie 1 mln 634 tys. zł - poinformował KOWR. (PAP)

Anna Wysoczańska

Bożena Dymkowska

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.04.2018, 20:28
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ