Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kampania 2017/2018 w KSC rozpoczęła się w pierwszej dekadzie września 2017 roku w Cukrowni w Nakle n. Notecią i Krasnymstawie, zakończyła w trzeciej dekadzie stycznia 2018 roku w Cukrowni Kruszwica. Kampania prowadzona była w siedmiu oddziałach spółki, w cukrowniach: Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 110 dni.
We wszystkich siedmiu cukrowniach spółka skupiła ponad 6 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała, po raz pierwszy w historii KSC, ponad 900 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Kruszwica – 73 t/ha, plony powyżej 70 ton z ha osiągnęły również cukrownie: Dobrzelin i Nakło.
Jak podała rzecznik, średnia polaryzacja (zawartość cukru w buraku) wyniosła ok 16,1 proc. i była niższa niż rok wcześniej. W 2017 roku buraki cukrowe pod potrzeby KSC uprawiane były na areale ok. 96 tys. ha, uprawiało je ok. 15 800 plantatorów.
"Kampania 2017/2018 zapisze się w historii jako jedna z trudniejszych pod względem pogodowym. Intensywne i obfite opady deszczu w okresie od września do grudnia, spowodowały wiele utrudnień w zbiorze i zwózce surowca do cukrowni. Ogromne zaangażowanie plantatorów, firm świadczących obsługę dostaw oraz pracowników służb surowcowych mimo bardzo trudnych warunków pogodowych pozwoliło na dostawy surowca w ilościach niezbędnych do przerobu zgodnego z zakładanymi przed kampanią planami produkcyjnymi" - czytamy w komunikacie Spółki. (PAP)
awy/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.01.2018, 13:21 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |