Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes Polskich Linii Lotniczych Rafał Milczarski w czwartek podczas XXVI Forum Ekonomicznego w Krynicy zaprezentuje strategię spółki do 2020 roku.
Zgodnie z nią, LOT zamierza odzyskać utracone udziały w rynku w Polsce do poziomu około 25 proc. Oznacza to przewiezienie już w 2020 roku ponad 10 mln pasażerów, względem 4,3 mln, które LOT przewiózł w ubiegłym roku.
LOT szacuje, że tylko w Polsce będzie przybywać pasażerów w tempie około 5 proc. w skali roku. Dlatego, przewoźnik zapowiada dalszy rozwój siatki połączeń, której najważniejszym elementem będą połączenia dalekiego zasięgu. Rejsy dalekodystansowe to według spółki najbardziej dochodowa część biznesu lotniczego. LOT chce się więc koncentrować głównie na rozwoju połączeń do Ameryki Północnej oraz do najważniejszych ośrodków biznesowych w Azji.
Nowe połączenia LOT chce realizować z pomocą większej floty. Przewoźnik szacuje, że w 2020 roku będzie użytkował w sumie około 70 maszyn, w tym 16 dreamlinerów i około 15 nowych samolotów wąskokadłubowych powyżej 150 foteli.
Także w przyszłym roku LOT spodziewa się dostawy dwóch nowych Boeingów 787 Dreamliner. Obecnie linia ma ich sześć. Latają do Stanów Zjednoczonych, Kanady i Azji.
Strategia zakłada, że wraz z rozwojem działalności, LOT zamierza inwestować w ludzi. Do 2020 roku linia zamierza pozyskać około 400 nowych pilotów oraz ponad 1000 nowych członków personelu pokładowego. To ma wiązać się z wypracowaniem rynkowego mechanizmu wynagradzania i motywacji osób, które ze spółką współpracują. Ma to się odbywać w dialogu ze związkami zawodowymi. (PAP)
aop/ zab/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.09.2016, 14:07 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |