Newsletter

LOT przewiózł od stycznia do maja 2 mln pasażerów i znów zaczyna zarabiać

29.06.2016, 16:56aktualizacja: 29.06.2016, 16:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Szacowany na koniec czerwca skumulowany zysk na działalności podstawowej PLL LOT wyniesie ok. 30 mln zł - poinformował rzecznik prasowy LOT Adrian Kubicki. Polskiego przewoźnika wybiera też więcej pasażerów.

"LOT znacząco poprawia swoje wyniki finansowe. Już w czerwcu spółka zaczęła zarabiać na lataniu. Szacujemy, że na koniec czerwca skumulowany zysk na działalności podstawowej wyniesie około 30 mln zł. Dzięki podjętym od początku roku działaniom dodatni wynik udało się osiągnąć wyjątkowo szybko" - podkreślił rzecznik.

Zysk na działalności podstawowej LOT osiągnął w 2014 r.

Poprawiono efektywność kosztową, wykorzystanie samolotów oraz efektywność przychodową. LOT zarabia więcej i wprowadza nowe produkty. Polski przewoźnik rozwija też siatkę połączeń. W 2016 r. ogłoszono 23 nowe połączenia. Samoloty LOT latają już m.in. do Tokio, a w połowie października ruszą rejsy do Seulu. Zwiększona została też częstotliwość niektórych rejsów. W nadchodzącym sezonie zimowym polski przewoźnik będzie latał codziennie do Nowego Jorku i Chicago - dodał rzecznik.

"Dzięki rozwojowi siatki połączeń i aktywnym działaniom marketingowym, spółka odnotowuje wzrost liczby pasażerów" - powiedział Kubicki. Przewoźnik poinformował, że po pierwszych pięciu miesiącach przewieziono ponad 2 mln pasażerów. Zgodnie z prognozą na koniec 2016 r. będzie ich ok. 5,5 mln. W ubiegłym roku LOT przewiózł ponad 4 mln pasażerów. (PAP)

mick/ dym/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.06.2016, 16:56
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ