Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nagrody i wyróżnienia przyznane będą w następujących kategoriach: Główna Nagroda Wolności Słowa - dotyczy publikacji w obronie demokracji i praworządności, demaskujących nadużycia władzy, korupcję, naruszanie praw obywatelskich, praw człowieka; Nagroda Watergate za dziennikarstwo śledcze; Nagroda im. Kazimierza Dziewanowskiego za publikacje o problemach i wydarzeniach na świecie; Nagroda im. Macieja Łukasiewicza za publikacje na temat współczesnej cywilizacji i kultury oraz popularyzację wiedzy; Nagroda im. Janusza Kurtyki za publikacje o tematyce historycznej; Nagroda im. Eugeniusza Kwiatkowskiego za dziennikarstwo ekonomiczne; Nagroda im. Stefana Żeromskiego za publikacje o tematyce społecznej; Nagroda dla dziennikarzy do 35. roku życia za publikacje uwzględniające tematykę gospodarki i ekonomii, w szczególności innowacyjności i nowych technologii - publikacje tekstowe (prasa lub Internet), audio (podcast lub audycja radiowa), wideo (podcast lub forma telewizyjna). Kategoria skierowana do fotoreporterów - Nagroda im. Erazma Ciołka za fotografię społecznie zaangażowaną.
Oceniając nadesłane prace, Jury konkursu będzie brało pod uwagę następujące kryteria: oryginalność i nowatorstwo prac, śmiałość w podejmowaniu tematów trudnych i kontrowersyjnych, atrakcyjność formalną przekazu i jego komunikatywność, walory dydaktyczne i estetyczne, rzetelność - zwłaszcza przy oddzielaniu informacji od opinii i komentarzy - podkreślenie, co jest własną oceną, a co cytatem, wiarygodność, udokumentowanie źródeł i weryfikacja podanych treści, zachowanie proporcji i kontekstu sprawy.
Laureatów kategorii publicystycznych wybierze Jury Główne Nagród SDP, natomiast nagrody za zdjęcia i fotoreportaże przyzna odrębny skład jurorów - ekspertów fotografii prasowej. Jury Główne opierać się będzie na rekomendacjach Jury Selekcyjnego, które dokona przeglądu i oceny wszystkich nadesłanych prac. Rekomendacje Jury Selekcyjnego nie są wiążące dla Jury Głównego.
Szczegółowe informacje zawarte są w regulaminie tutaj
Karta zgłoszenia karta zgłoszeń
Instrukcja przesyłania prac pobierz tutaj
Komunikaty dotyczące przebiegu konkursu podawane będą na bieżąco na portalu www.sdp.pl
Gala ogłoszenia laureatów i wręczenia nagród odbędzie się w czerwcu br. w Domu Dziennikarza w Warszawie.
KONTAKT:
Biuro ZG SDP
tel. 500 242 770
e-mail: konkurs@sdp.pl, www.sdp.pl
Źródło informacji: Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.05.2024, 09:06 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
BMW Art Car Collection celebrates 50th anniversary with global tour
- 12.03.2025, 11:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Co 4. Polak nie potrafi wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić. Rusza kampania, która promuje polskie osiągnięcia: „We Did It In Poland”
Dumę ze swojego kraju odczuwa ponad 56 proc. Polaków, a wśród powodów tego uczucia prym wiodą postacie i wydarzenia historyczne, jak wynika z najnowszego badania. Tylko 4 proc. respondentów wskazuje innowacje w dziedzinie wynalazków, a 3 proc. osiągnięcia technologiczne. Aż 41 proc. badanych uważa, że pod względem ogólnego rozwoju pozostajemy w tyle za innymi krajami Europy, tymczasem fakty są takie, że Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek UE. By wzmocnić patriotyzm oraz świadomość Polaków w tym względzie rusza kampania We Did It In Poland Fundacji WłączeniPlus pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Jej celem jest nagłaśnianie polskich osiągnięć oraz budowanie dumy narodowej, wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków.- 11.03.2025, 10:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Fundacja Włączeni Plus
-
Przesłanie „Symfonii Miłosierdzia” do słów św. Faustyny Kowalskiej dotrze do ok. 6 mld ludzi na Ziemi PAP
- 07.03.2025, 16:24
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ