Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W aplikacji listów można słuchać chronologicznie, ale także ustalać kolejność samemu, skorzystać z przygotowanych tematycznych playlist i tworzyć własne. Zwięzłe i przystępne opisy wszystkich „aktorów” korespondencji i miejsc, w jakich przebywali, pozwalają na zapoznanie się z kontekstem historycznym i geograficznym.
Lista nagrań jest sukcesywnie poszerzana. W lutym wprowadzono korespondencję Chopina z lat młodzieńczych – od laurki dla ojca od 6-letniego kompozytora do ostatnich zapisków obiecującego wirtuoza fortepianu przed dotarciem do Paryża jesienią 1831 roku.
Od maja można natomiast posłuchać nagrań również z pierwszego okresu paryskiej kariery młodego pianisty – początki międzynarodowej sławy oraz nawiązywanie relacji z paryskimi artystami: Auguste’em Franchomme’em, Franzem Lisztem czy Ernestem Legouvé. Kolejne nagrania zostaną opublikowane w aplikacji już w pierwszej połowie czerwca.
Aplikacja do pobrania na Google Play oraz w App Store.
Źródło informacji: NIFC
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.05.2023, 15:12 |
Źródło informacji | NIFC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Badanie: ojcowie chcą czytać, ale nie zawsze wiedzą jak. Co ich do tego motywuje?
Ponad 74% ojców w Polsce deklaruje, że czyta swoim dzieciom regularnie - codziennie lub kilka razy w tygodniu. Najczęściej traktują to jako wyraz bliskości, przyjemność i zabawę oraz sposób na wartościowe spędzanie czasu. Tylko 12% ojców postrzega czytanie jako obowiązek*. To główne wnioski z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie marki Lajkonik dla Fundacji Powszechnego Czytania w ramach kampanii #TataTeżCzyta. Wyniki pokazują, że choć wielu mężczyzn w roli ojca już dostrzega moc wspólnego czytania, nadal potrzebują oni konkretnego wsparcia i inspiracji, by ta codzienna praktyka stała się jeszcze bardziej powszechna.- 03.06.2025, 07:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Lajkonik
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ