Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wierzymy, że książka rośnie razem z dzieckiem, dlatego już od trzech lat Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka - wielki człowiek” obdarowuje najmłodszych czytelników i ich rodziców wyjątkowymi Wyprawkami Czytelniczymi. Po książkach dla niemowląt i przedszkolaków przyszedł czas na pierwszoklasistów. Wyprawki czytelnicze, zawierające m.in. książkę „Pierwsze abecadło”, będą rozdawane w szkołach podstawowych w całej Polsce. Akcji towarzyszy, zakrojona na szeroką skalę, kampania informacyjna w mediach tradycyjnych i internecie. To największa tego typu akcja w Europie i jedna z największych na świecie.
W tym roku odbiorcami kampanii są dzieci, które już samodzielnie sięgają po książki i próbują swoich sił w czytaniu. Motywem przewodnim książki „Pierwsze abecadło”, do której ilustracje stworzyła Iwona Chmielewska, stanowią kolejne litery alfabetu, które pomagają dzieciom w nauce ich rozpoznawania, a następnie składania w wyrazy i całe zdania. Wyprawki Czytelnicze otrzymają wszystkie szkoły podstawowe - bez konieczności specjalnego zgłaszania się do projektu. Instytut Książki przekaże je na podstawie aktualnej listy placówek udostępnionej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Zarówno dla szkół, jak i uczniów udział w programie jest całkowicie bezpłatny.
Ewolucja Małego Czytelnika
Kampanii towarzyszy także szeroka promocja w mediach - m.in. działania w telewizji, radiu, internecie oraz przestrzeni miejskiej. W ten sposób Instytut Książki zachęca do czytania oraz przypomina o roli książki w życiu dziecka. W najnowszej odsłonie kampanii zaprezentowana została ewolucja Małego Czytelnika. Zaczynając czytelniczą przygodę, sięgamy po książki małe - tak jak dziecko, później po coraz większe i trudniejsze, dlatego też hasło tegorocznej kampanii brzmi „Książka rośnie razem z dzieckiem”. W tym roku Instytut Książki promuje czytelnictwo wśród pierwszoklasistów, ale kampania będzie także podsumowaniem dotychczasowych działań skierowanych do młodszych dzieci. Akcję wspiera małżeństwo aktorów: Marta Żmuda Trzebiatowska i Kamil Kula. Prywatnie mają dwoje dzieci: 3-letniego syna oraz kilkumiesięczną córkę. Aktorzy znani są m.in. z serialu „Na dobre i na złe”.
Poprzednie odsłony kampanii
Do tej pory książki otrzymywali młodzi rodzice na szpitalnych oddziałach położniczych oraz przedszkolaki w bibliotekach publicznych. Od 2017 roku w szpitalach rozdawane są Wyprawki Czytelnicze zawierające książkę „Pierwsze wiersze dla…” oraz broszurę informacyjną dla świeżo upieczonych rodziców. Programem zostało objętych aż 95% polskich szpitali. Od 2018 roku książki otrzymują także dzieci w wieku 3-6 lat. Każdy przedszkolak, który odwiedzi z rodzicem lub opiekunem bibliotekę publiczną dostaje wyprawkę - książkę „Pierwsze czytanki dla…”, broszurę oraz kartę Małego Czytelnika. Działania Instytutu Książki przy tych projektach wspierali ambasadorzy: Joanna Koroniewska z Maciejem Dowborem oraz Tamara Arciuch z Bartłomiejem Kasprzykowskim.
Po pierwsze: czytelnictwo
Do głównych celów działalności Instytutu Książki należy promocja czytelnictwa w Polsce, dlatego prowadzimy liczne projekty, w których kładziemy nacisk na zaszczepianie w dzieciach miłości do książek. „Mała książka - wielki człowiek” to program, który Instytut prowadzi już od 2017 roku. Projekt angażuje szpitale, biblioteki publiczne oraz szkoły w promocję czytania, które przynosi dzieciom wiele korzyści m.in. budowanie silnej więzi z rodzicem i opiekunem, a także wspieranie ich rozwoju fizycznego i psychicznego. Dzieciom, którym czytano od najmłodszych lat, łatwiej przychodzi nauka, a w dorosłym życiu lepiej radzą sobie z różnego rodzaju wyzwaniami.
Projekt „Mała książka - wielki człowiek” realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.wielki-czlowiek.pl.
Źródło informacji: Instytut Książki
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.10.2020, 13:06 |
Źródło informacji | Instytut Książki |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.