Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kilka lat temu częstochowianie przynosili do teatralnego gmachu koce. Marzli podczas spektakli? Oczywiście, że nie! Otulić nimi miał się ktoś inny: pacjenci onkologiczni przebywający na oddziale katowickiego szpitala klinicznego.
Zbiórka przerosła oczekiwania. Koce we wszystkich kolorach do dziś służą osobom zmagającym się z chorobami onkologicznymi. Inicjatorką "kocykowej" akcji była częstochowianka Aneta Graj, która sama toczy tę nierówną chorobową walkę i doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że dla wielu chorych szpital staje się drugim domem.
Teraz przed nimi najtrudniejszy okres – jesienno-zimowej szarówki, wieczory staną się coraz dłuższe, tak jak godziny spędzone na oddziale. Ratunkiem byłby jakiś „czasoumilacz”. I tak narodził się pomysł kolejnej akcji pod szyldem „Czasoumilacz onkologiczny” właśnie.
Książki, planszówki, układanki, krzyżówki… takie alternatywy na długie wieczory praktykujemy w domach. – A szpital to właśnie nasz drugi dom i tak chcemy się w nim poczuć – mówi inicjatorka akcji. - Chcemy żyć, mimo że często już zmęczeni jesteśmy życiem, tą walką, brakiem sił. „Czasoumilacz” to taka namiastka zwyczajności, codzienności.
Rolę rozjaśniacza szpitalnych godzin spełnić mogą np. sudoku, „Jolki”, puzzle, karty, warcaby, Scrabble, kolorowanki antystresowe, romanse, kryminały, poradniki, przewodniki… - W przypadku choroby i podróże „palcem po mapie” są potrzebne – dodaje Graj.- Bardzo potrzebujemy zająć czymś głowę, by nie myśleć tyle o chorobie i nie pałętać się bez celu po korytarzu szpitalnym lub patrzeć tylko przez okno.
Jednak, by zbiórka się udała, konieczni są nie tylko darczyńcy i dary, ale przede wszystkim punkt, w którym „czasoumilacze” będą gromadzone do czasu aż zamieszkają na oddziale. I tym razem Teatr im. Adama Mickiewicza nie odmówił pomocy. Do Działu Promocji co chwilę docierają kolejne tomy i pudełka. - Z przyjemnością ponownie włączyliśmy się w akcję na rzecz pacjentów onkologicznych, zainicjowaną przez Anetę Graj. Oczywiście potrzebna była zgoda dyrekcji, ale z tym nie było problemu, za co bardzo dziękujemy p.o. dyrektora Magdalenie Woch – zaznacza Katarzyna Szeląg z teatralnego Działu Promocji. - Kilka lat temu zbieraliśmy koce i na ten apel odpowiedziało mnóstwo widzów. Myślę, że podobnie będzie tym razem.
Darami dla pacjentów onkologicznych można się dzielić do 7 października. „Czasoumilacze” należy przynosić do Działu Promocji (wejście od strony ul. Jasnogórskiej) w godz. 9.00-15.00. Gdyby z jakiegoś powodu nie było to możliwe, można pozostawić je w portierni.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.10.2024, 19:19 |
Źródło informacji | UM Częstochowa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Czytanie łączy. Wystartowała trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta2025
Dlaczego mężczyźni czytają mniej niż kobiety i jak to zmienić? To pytanie, które stawiają sobie organizatorzy ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta, która po raz trzeci zaprasza ojców, opiekunów, a także pozostałych członków rodziny do wspólnego czytania dzieciom. Dlaczego warto? Odpowiedź jest prosta: bo czytanie łączy.- 15.05.2025, 13:54
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja powszechnego czytania
-
The Whole World is Dancing to “Chicken Banana”
- 15.05.2025, 12:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Nowe logo, nowa strategia: PWN przechodzi rebranding
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.- 15.05.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PWN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ